Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 10 december 2011

Relaxatorn, min bästis :)

Till att börja med vill jag bara meddela att jag har liiite svårt just nu att kommentera era bloggar, 
men hoppas att det ger sig - och löser sig :)
Ni ska veta att jag läst dom iaf - för inte vill jag missa dom inte :)


Men nu var det Relaxatorn jag skulle berätta om . . .
Och vad är nu det för nå'n / för nå't?
Jo, det är en liten söt liten "syrenapp", som ser ut som en visselpipa.
Jag kommer ihåg att använda den några gånger om da'n, eftersom den hänger i ett band runt halsen :)
Nu börjar jag i och för sig att längta efter stunderna med den söta lilla (men effektiva) "saken" -
för jag känner ju hur effektiv den lilla rackaren är :)


Vad gör den då, vad är den bra för?
Relaxatorn syresätter varenda cell, hjärna, hjärta o dom övriga organen väldigt kraftfullt - 
och när syret ökar inom oss, så sätts ju massor av processer igång, förstår ni nog, eller hur :)
Vi blir piggare
Värk o smärta lindras o försvinner
Musklerna runt diafragman tränas och kommer mer på plats
Vi får ökad ork o styrka
osv osv - och bara av att sitta och andas genom en plastpipa - hur kan det vara möjligt? 
Ja, det är jag inte vetenskapsman nog att förklara - men gå in på relaxator.net så får du svaren.


Hur gör du då, hur används relaxatorn?
Du andas in genom näsan och långsamt uuuuut - genom munnen (relaxatorn) - 
och resultatet visar sig snabbt lovar jag er :)
Sitt 5 minuter - 15 minuter - eller mer - framför TV:n, datorn eller i bilen osv . . . 
eller då du bara behöver få kraft - och du märker ganska så snart vad den lilla rackaren gör för dig :)


Mejla mig på delfinolin@hotmail.com, så förmedlar jag :)


Nu har jag suttit och andats i min relaxator samtidigt som jag skrivit detta inlägg och kollat på "Så mycket bättre" och det funkar så bra :)
Jag känner att jag tränar, fast jag bara andas effektivt och tränar diafragman, samtidigt som jag ökar min syreomsättning, visst är det suveränt :)


En kraftgivande o syregivande kramis 
från mig i min snöiga o vintriga Vik
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar