Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 14 november 2011

Ånyo är bra :)

Visst är det bra när saker o ting kan återanvändas och bli till glädje för nå'n annan i behov :)
Mitt favoritloppis heter "Saker o Ting" - där har jag fyndat stort som smått :)


Men det var inte det loppiset som jag tänkte på idag - utan idag är jag glad över att Ånyo finns :)
En komunal second hand butik här i Viken, som även ger nya arbetstillfällen :)

Idag kom två raska killar och hämtade lite prylar från mig, helt gratis . . . och så säljer dom det vidare för en liten penning till någon behövande person :)
Det var ju där jag själv hittade skåpet som min TV nu står på - jättebra blev det :)
Min son blev ju nöjd o glad -  över att slippa bära ett tungt skåp och en kontorstol med handikappfunktion.
Jag o min son hade dragit ut detta på min stora o rymliga balkong, så nu var dom t o m vädrade :)


Så nu är jag ytterligare några steg framåt i mitt jättejobb att få mitt lilla bo att även funka som salong :)
Jag har även rensat några hyllor i  ett skåp - för salongens handdukar osv - 
jag är nöjd iaf :)


Nu ska jag se om min kollega från andra salongen har nå'n tid att fixa håret som brann, hm . . . 


Igårkväll kom även min son och hämtade vovsan (som jag haft från lördag morgon) 
Snabbt o stressigt . . . kompis körde hans bil . . . inte klar i knoppen än efter kryssningen på Cinderella tror jag, hm . . . 
Men det gick jättebra dom här två dagarna :) 
Hon var så duktig och lyssnade på mig :)
Och om hon INTE gjorde det - så knäade jag henne i sidan och med ett kraftfullt NEJ! o kopplet framför nosen (inte på) så avbröt jag henne mitt i rycket eller atacken mot nå't intressant :)


Så ha det bäst ni alla och njut av vår vårliga och härliga november - utan snö o riktig kyla :)
:D 

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att bli av med överflödiga grejor och ännu bättre att dom kommer och hämtar ända hemifrån! :D
    Jag ska (troligtvis) få hjälp av dottern med sambo i slutet av veckan för att fixa upp väggfästen och hållare för gardinstänger. Och byggandet av sängen! Det går framåt lite i taget! Ha en riktigt bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt när nå't är så positivt och funkar :)
    Min son är väl inte såå där värst villig att hjälpa sin mamma att få ner grejer från balkongen till källaren innan snön, hm . . .
    Gungar väl fortfarande antar jag :/
    Lycka till även du - med ditt bök o stök - kan vi behöva både du o jag :)
    Änglakramis på dig från mig nuuu
    :D

    SvaraRadera