Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 13 oktober 2011

Snabb loppissväng idag :)

Jag har ett suveränt och fräscht Loppis på vägen till min mataffär :)
Ibland är det bra - ibland är det - inte det .  . . 
Idag var det - just det - bra :)
Jag bar in mina matkassar och "gömde" dom bakom kassan :)
Gick bra . . . inga protester alls :)
Och på nedre planet, i källaren . . . 
där hängde min trikåklänning i silvergrått glitter :)
Alldeles som ny, lappen t o m kvar :)
Den hängde mot en vägg - vid en dörröppning . . . 
Först tänkte jag - NEJ!!!
Men se'n tänkte jag - Jaaaa :)
Kollade priset - bara 25 kronor (hade kostat 299 kr  (H&M)
Tänkte: "Ska jag prova den?" . . . Men 25 kr . . . Nä' :)
Och den verkade ju passa mig - bara såååå perfekt :)
Nu sitter jag här i soffan och är bara så nöjd :)
Jag har provat den hemma - och den satt perfekt :)
Kommer säkert att bli en av mina favoriter, bra va' :)

Tack o lov för Loppis och Second Hand
Vad vore livet om 
inte det fanns :)

Och tack o lov för alla dom härligt underbara rotfrukterna 
och bladgröna som vi kan frossa i nu :)
Och gissa om JAG gör det nu . . . :)

Ha de bäst ni alla
Ha en skön avslutning på denna soligt friska höstvecka i oktober

:D

4 kommentarer:

  1. Hej Delfinolin!

    Länge sedan jag tittade in hos Dig, men å andra sidan har jag inte haft tid att titta in hos någon annan heller. :)

    Det är härligt med loppisar! Handlar mycket på loppis, både möbler, kläder och annat smått och gott!
    Varför köpa nytt för dyra pengar när det går att hitta fina saker ändå.

    Soliga höstkramar!
    Pia

    SvaraRadera
  2. Vad kul för dig att ha en Loppis på nära håll! Och roligt att någon hade hängt just "din" klänning där - till passande pris :D Visst ska vi satsa på återvinning för vad är vitsen med att bara köpa nytt och slänga fungerande saker??? NÄ, helt rätt med Loppis & Second hand butiker!!! Ha en skön dag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh, tack för ditt besök Pia, alltid kul :)
    Och, näää - ibland har man inte tid . . .
    Men Loppis är bäst, för man vet aldrig vad man hittar. Jag har också köpt möbler där, då blir det inte så stelt o "kallt" som när man bara har nytt och "IKEA" :)
    Det finns mera "själ" i prylarna som inte är sprillans nya, eller hur :)
    Och så sparas ju jordens resurser också - och det är ju ett alternativ som sporrar :)
    Soliga (men lite kyliga) höstkramisar tillbaka
    :D

    SvaraRadera
  4. . . . tack för ditt besök o kommentar CiaR från Gränsen, som nu återigen lyckas smita genom Goggles konto o kommentera :)
    Återvinning till gagn för alla, skulle jag vilja säga :)
    Ja, och kan du tänka dig :) Den bara hängde där alldeles fräsch och ville till mig :)
    Sköna dagar o energier på dig mä
    Kraamisar
    :D

    SvaraRadera