Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 22 oktober 2011

Mera Loppis :)

Det var skönt för mig att få skriva av mig den gnagande oron o dom dåliga energierna i förra inlägget :)
Så nu fortsätter vi på Loppisturné igen :)

Jag har ju ett fenomenalt Loppis inte så långt från mig - fräscht o rent med jättetrevlig, glad o serviceminded personal o ägare :) Och som ni kanske förstår så "hälsar jag på" där ganska så ofta :)

Nu har jag fyndat:
1 jättesnygg väska i mjuk o skön nappa för 40 kronor
1 oval "guld"spegel till mitt badrum för 30 kronor
2 små "guld"änglar för 5 kronor styck - som nu hänger på var sida på spegeln
1 lång "guld"kedja,  fungerar som "axelrem" till en liten tuff "aftonväska" (tidiga köpfynd)  för 5 kronor

Jag provade även en kort tuff jättesnygg jacka - men . . . den gick inte runt om, hm . . . kapa bysten?
Men jag bara är så nöjd med den svarta kappan (Sara Kelly) med löst foder, fynd från tidigare besök :)

Jag bara älskar Loppisar . . . tänk vilka fynd det finns där :)

Och nu har jag precis läst på - med tanke på mamma (se förra inlägget) att Virgin Cocosolja är superbra för hjärnan :)
Får inte förväxlas med blekt o konstgjort cokosfett . . . Nä, rent utvunnit ur cokosnöten ska det vara :)
Ny forskning visar att kotoner (som bildas när cocosoljan förbränns i levern) är ett utmärkt bränsle, som hjälper hjärnan att fungera bättre :)
Visst låter det toppenbra? :)
Jag har ätit Cocousafett, som är extra virgin - haft en tesked i mitt varma o goa te -
jösses vilken kraft jag får - skitbra :)
Att jag inte tänkte på det när mamma nu börjar bli kanske både glömsk o förvirrad .  .  .
När nu brorsan åker dit om några dagar så får han banne mig köpa med sig en så'n burk och säga till henne att nu har du det här i gröten o maten (hon dricker ju inte te) undrar hur det smakar med cocoskaffe? :)
Men han är ju inte så hälsointresserad han heller . . . får väl förklara och framhäva liiite envishet :)

Men hälsosamt för själ & hjärna & hjärta är det iaf att gå på loppis . . . prova du också :)

Hälsosamma o bästa kramen
:D

2 kommentarer:

  1. Hoppas din mor testar din hjälpande olja och mår bra annars också. Loppis är kul och avkopplande! Jag fortsätter med mitt och hoppas allt löser sig till det bästa till veckoslutet som kommer. Önskar dig också allt gott och att du mår bäst!

    SvaraRadera
  2. Jag ska nog fixa en burk till henne :)
    Brorsan får åka förbi o hämta den - o ta med sig den när han åker upp till henne :)
    Lättare för honom som har bil. Jag åkte två bussar o X-tåget o en buss till bara för att komma dit - och samma visa hem igen . . .
    Och du veet ju att jag skickar all kraft jag kan tillsammans med dom suveräna änglarna, så att det blir bäst för dig till slut :)
    Tänk på att pusta o andas så blir det bäst :)
    Kramis, kraft o ljus
    :D

    SvaraRadera