Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 28 september 2011

Det soliga klorofyllet :)

Ja, jag fortsätter väl på temat gröna drinkar med massor av klorofyll :)
Nu när hösten börjar att hälsa på - så är det en av det bästa hälsoverktyg vi kan få :)


När vi äter klorofyllrik kost är det som att låta våra organ få bada i solljus - dä ni :)
Men många är tyvärr inte medvetna om att solljus i en flytande form faktiskt är klorofyll . . . 


Klorofyllet tar hand om dig o din kropp nästan lika kärleksfullt "som en kärleksfull moder" :)


Klorofyllet:

  • höjer blodstatusen och förser organen med järn
  • hjälper till att förebygga cancer
  • gör kroppen mera alkalisk (basisk) och motverkar dom gifter vi får i oss
  • hjälper till att rena levern och hjälper till vid läkning av hepatit
  • reglerar mensen
  • motverkar bakterier i sår
  • tar bort dålig andedräkt - o är rengörande vid gurgling
  • hjälper mot förkylningar
  • förbättrar synen
osv osv . . .  visst är det fantastiskt :)

Det är bara växterna som "vet" hur man omvandlar solljus till kolhydrater . . .
Dom måste det för att överleva, bilda rötter o få nya blad osv osv . . .

Även när vi äter blandkost (kött)  får vi ta del av näringen från växterna som djuret har ätit. Men näringen får ju gå omvägen genom älgen, kossan osv . . .


Bladgrönt innehåller så många essensiella lättupptagliga aminosyror, som ger oss ett jättebra proteinintag. Chimpanserna äter ju inget kött, utan mest bladgrönt och frukt - och klarar sig alldeles utmärkt - och så gör även vi :)

Så fram med mixern och iväg till affären eller ut i naturen (ooops . . . fel årstid) och skaffa allt bladgrönt o frukter du kan få tag på :)
Jag lovar dig att den kraft du känner är värt mycket mera än den tillfälliga njutningen du eventuellt får av sötsaker eller skräpmat - jag lovar :)
Oooppsssssiiii :(  
tror att en liiiten chokladbit slank i mig igår :)

Men sanningen är den - att om o när jag har med mig min nymixade härliga gröna smoothie och dricker den när "suget" kommer - då blir jag inte sugen - alls . . . :)
Jag mixar en kanna härligt grönt "solljus" varje dag :)

Ja, jag äääär frälst, jag erkänner :)
Men hellre det än att må som jag gjorde tidigare: orkeslös, med ständig värk och med humöret i bott.


Dessutom är det ju nu även time för mustiga soppor o grytor, som jag gör stora tillagningar av - med massor av goda helst närodlade och ekologiska smarriga hälsobomber :)

Soliga klorofyllstärkande kraamisen på er alla 
för en frisk o hälsosam höst i år 
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar