Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 18 september 2011

Min fantastiska vecka :)

Tisdag eftermiddag:
Kl. 14.10 for SGSbussen med mig i till Stockholm - fvb med pendeln till väninnan i norra delen.
Det kändes precis som om jag åkte - hem . . .
Jag visste ju att mina dagar skulle bli helt olik dom jag har hemma i Viken :)


Tisdag kväll:
Jippieee! Klarade pendeln galant, missade bara den bästa för att bussen var lite sen :)
Där var min härliga väninna med lilla vovvsan på 13 år och mötte mig :)
Varma kramar i massor, så jag kände mig jättevälkommen :)
Hem till henne för god mat på laxburgare med härligt grönt till i och cocousafett, mmmm :)
Gott vin till blev det :)
Därefter iväg till ett fantastiskt ställe för kraftpåfyllnad med sång o glädje, helt fantastiskt :)
"Hemma" igen ungefär vid 21.30, 
helt möra, men välmående :)
Jag överaskade henne med en liten gåva: liten söt glasburk med torkade rönnbär i, äkta eterisk timjanolja och en söt förpackning värmeljus :)
Gott te och slappa slappa - så skönt :)
Sängen manade och vi sov sååå gott . . .


Onsdag: 
Jag bjöd på god bovetegröt med aprikos o fikon i serverat med sesammjölk - uppskattades :)
In i hennes infrabastu i en halvtimme - skönt, förbrukade ca 600 kalorier  :)
Min väninnas härliga väninna, faktiskt på över 70 år (märktes inte på nå't sätt) klangskålsterapeut osv, helt fantastisk, som bjöd oss på varsin härlig behandling och härliga skratt :)
Naturligtvis fick hon av mig också - shiatsubalansering på högsta o djupaste nivån, uppskattades :)
Ut på lång o härlig promenad med lilla vovvsan i naturskön miljö: Mälaren, klippor, backigt o grönt :)
Måltiden idag blev en härlig rotsakssoppa på ekologiska rödbetor, vitkål och lök som vi toppade med färskost av chevrétyp - droppade även i eterisk olja av äkta timjan :)


Torsdag:
Denna dag var i  antroposofins och YtterJärnas tecken :)
Strax efter 10 hade våra resekompisar kommit: den äldre härliga klangterapeuten och en 27årig härlig nyfiken och hälsotänkande kille - vilket gäng vi var :) 
- en så'n härlig grupp :)
Vi besökte Kulturmuseet i Ytterjärna med dom 7 vattenrenande dammarna, där dom går runt i höga stövlar o krattar o rensar bort skiten allt eftersom - så att i den 7:e dammen har vattnets renats o silats även genom sand osv - så då är vattnet av högsta kvalitet och alldeles drickbart :)
Fantastiskt ställe i sagolik grönska, med grödor och färger som tar andan ur (iaf mig) :)
Dom fantastiska byggnaderna med vinklar o vrår och i behagliga balanserande färger o former ger oss så goa energier så att det inte går att förklara :)
Restaurangen med sin sagolika serverade mat i regnbågens alla färger och smaker som var rent gudomliga, måste upplevas - går inte att förklara :)
Och ja - jag känner mig som sagt - väldigt hemma där i omgivningen - så självklart och hemtamt :)
Och ändå var det ju nästan 35 år sedan jag bodde i Järna - och detta ställe Kulturmuseet med dessa renande dammar - har jag aldrig tidigare besökt :)
Och - naturligt så handlade jag lite också - trots mager plånbok, kunde inte hjälpas :)
En bok: "En introduktion till förståelse av Antroposofi / Therese Lindberg / Falk, Järna
Bovete som jag kan grodda
Bovete till gröt
Sesamfrön till mjölk
Aprikoser som jag ska ha i min goda gröt
Ekologiska bananer och små smaskiga tomater
Härlig god mörk ekochoklad med cacaohalt på över 80 %
Och så smakade vi äpplena direkt från deras träd - förstås - så smaskiga :)
På vägen tillbaka tog vi vägen förbi Vidarkliniken och Solåkrabyn (men bara från utsidan o bilen) 
helt fantastiskt - och Solåkrabyn såg ut som jag 
kom i håg :)
Naturligtvis har jag sparat dessa minnen ömt i mitt hjärta :D


I fredags så vände vi ju kosan hem igen till Sandviken, för då skulle ju min väninna jobba här . . .
Så efter en smaskig morgonomelett och en skön bastu med dusch så for jag motvilligt till Viken igen.
Svaret på att det kändes motvilligt fick jag ju senare då under freda'n - av dom "avundsjuka" som inte betedde sig så moget - om jag får uttrycka mig så . . .
Jag kom ju hem med en ny kraft och säkert ett nytt leende på mina läppar - kanske inte uppskattades :)
Certifikatet hade jag ju också med mig - utskrivet - kanske inte heller var så poppis . . .
Sedan hände det ytterligare knäppa påhopp under kvällen, då vi skulle ha det mysigt, äta gott osv som vi brukar - men . . . både jag o väninnan från Stockholm bröt upp tidigt och gjorde kväll - fick va' nog :/


Här kommer en vaccination mot det avundsjuka viruset - passa er för den - äter upp oss invändigt :)


Änglabeskydd med glädje och ljus från eran Delfinolin i sin Vik

Ps, läs gärna mitt förra inlägg - just om - Avundsjukan  . . .



2 kommentarer:

  1. Du hann mycket på några dagar - ser jag! BRA! Och trevligt hade du också - ännu bättre :D Avundsjukan är ett elände, men vi försöker tänka positivt för vi måste ju ha något bra om folk blir avundsjuka på oss! Lycka till med planerna! Hoppas allt löser sig till det bästa snart! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror att vi var uppe dygnet runt :)
    Och ja :) fantastiska upplevelser, som jag hoppas att få uppleva igen o igen o igen :)
    Men till dess vårdar jag dom ömt i mitt hjärta :)
    Ja så är det nog - och jag vet att "vissa" inte gillar när jag mår gott o lyckas :)
    Men jag är bara där mest vid jobb numera och inte så ofta annars . . .
    Kraft o ljus o änglakraamis på dig min vän
    :D

    SvaraRadera