Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 17 september 2011

Sjuka sjukan Avundsjukan

Avundsjukan är nedbrytande, så är det.


Men först vill jag dela med mig av  
. . .  dagens änglameddelande - Vassego :)

"Änglarna är med oss alla dagar och nätter
Dom står stadigt kvar
Dom vägrar att se oss på något annat sätt
än med det brinnande ljus vi har 
inom oss" :)


*******

Det var precis vad jag behövde just idag . . .
Känns liiite motigt idag . . .
Önskar nog nästan att jag var inne i min framtid - nu
Blev lite övrumplad av dåliga energier vid hemkomsten
Avundsjuka och missunsamhet - 
inge kul alls dä :/

Varför är vi så avundsjuka?
Varför kan vi inte glädjas när andra får flyt?
Är det måntro den nya stora virusinfektionen
som vi ska massvaccineras inför :)

Nä, blir nog bra dä här mä . . .
Må bäst alla ni goa
Lev i sunda tankar
avundsjuka är inte ett sunt tillstånd
avundsjuka dödar 
Allting i dig dör - 
när vi inte kan glädjas åt en väns lycka
utan agerar med avundsjuka istället . . .

Änglars beskydd från alla osunda energier
från mig i soliga Viken

Tackar mitt brinnande ljus 

:D

4 kommentarer:

  1. Avundsjukan & svartsjukan är trista sjukdomar som alla i omgivningen får lida av - tyvärr :( Men jag är i alla fall glad för din skull när det går bra för dig och hoppas att allt redes sig så småningom till det bästa! Hoppas du hann med ett besök i Järna också? Önskar dig en riktigt solig och härlig höstsöndag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack du min goa vän från Gränsen :)
    Mmmm, vÄrkar gå bra när jag är där mitt hjärta vill att jag ska vara, hm . . . och det är inte här . . . inte just nu iaf - o inte arbetsmässigt iaf :/
    Jo, jag var där i Järna, så underbart :)
    Skriver mer om det, kanske senare idag.
    Jag var tvungen att skriva av mig om avundsjukan först . . .
    Och hoppas att allt reder sig för DIG, önskar jag av hela mitt hjärta :)
    En härlig höstsöndag på dig mä, men här är det grått idag - igår var det strålande sol :)
    Kraft o ljus o ängabeskydd på dig
    från mig i Viken nuuuu
    :D

    SvaraRadera
  3. Stora kramar.
    Avunsjuka kommer från egots tro om att det inte finns tillräckligt för alla "Om det går bra för någon annan finns inget över till mig" när det är precis raka motsatsen. Genom att GE välgång åt andra får man det själv.
    Va tråkigt att du har sådana energitjuvar i din närhet.
    Dags att städa lite va?
    I din framgång kan du inte tillåta andras småaktighet att dra ner dig.
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  4. Åh, tack goa "I" :)
    Mmm, ja, jag vet hur tärande denna sjuka är och vad den står för - men tack för varma ord :)
    Och - ja - genom att GEEE så får vi mer - det är inte tvärtom - att vi måste hålla allt för oss själva för att få :)
    Kommer i håg min lärare i shiatsu, som sa:
    Oj vad många som jobbar med shiatsu här, undrar om vi får plats alla? Men det ÄR ju det vi får - alla får plats :)
    Hm - energitjuvar . . . på ett sätt har det blivit så - ja . . .
    Men det visar ju bara att det är dags för mig att vandra vidare - att lyssna på mitt hjärta.
    Krrraaaaamis på dig för flowet för allas vår lycka och framgång - eller hur :)
    :D

    SvaraRadera