Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 28 augusti 2011

Hälsoshopping :)

Igår var jag och en väninna på hälsomässa på Forsbacka Bruk, vackert beläget i genuin bruksmiljö :)
Gamla broar och vatten och grönt - bara så kraftfullt :)
Och så hälsoinspiration på dä - behövdes nästan inte :)


Men jag var på kraftfull kanaliserad meditation och djurkommunikation :)
Kraftfullt verkligen, speciellt meditationen, där jag fick meddelande om stor förändring :)
Och - jag är ju mitt i förändringsplaner - att eventuellt jobba tillsammans med antroposoferna som hälsocoach :)


Djurkommunikatören informerade om vikten att skicka bilder till hunden, hästen osv, 
istället för att skrika oss hesa, hoppa o stampa :)
Vi skulle se oss som ett team, där inte den andra hunden eller nå't annat som distraherar hör hemma :)
Det finns bara du och jag min vän, ingen annan - och både du o jag är trygga så :)


Meen - liiite handlade jag ju också - förstås, hm . . . 


Spirulina -  i härlig brun påse - att ha i mina gröna smoothisar :)
Dyrt - men dryyyygt - inte så gott - men nyttigt :)


"Kom Närmare - När det feminina hjärtat vaknar - Chameli Gad Ardagh"
med kraftfulla ord och inre övningar :)

En kraftfull övning ur den boken:

Ta några djupa andetag och låt varje utandning hjälpa dig att bli mera närvarande.
Sitt sedan i några minuter med ett öppet nyfiket sinne - och bara vänta.
Vad vill komma till uttryck inom dig?
Det kan vara något du behöver säga till någon.
Det kan vara något så enkelt som ett behov av att sitta på ett annat sätt, eller att göra ett ljud.
Det kan vara nästa måltid du ska laga . . .
eller också kan det vara att skriva ner de ideér som uppstår inom dig.
Vänta och se . . .
När en impuls kommer - följ den . . .
Vänta sedan igen och se vad som kommer härnäst . . .
Ha roligt med den här övningen :)

"Healing Words from the Angels - Doreen Virtue, Ph.D.
365 dagliga meddelanden från ärkeänglarna - ett kort per sida att ta till sig varje dag i 1 års tid :)
Alltså inga separata kort - enbart en bok . . .
Idag fick jag: Att öppet kalla på oss änglar, är en kraftfull väg att föra in ljus o kärlek i varje situation".


Det är viktigt att stanna upp och reflektera - eftersom vi vanligtvis lever under så stor stress och höga krav.


Önskar er en skön fortsättning på den här sönda'n, trots att inte solen får så'n jättechans att visa sig :)


:D

8 kommentarer:

  1. Ah du var på mässan :)
    En bekant till mig var där och jag tror det var av honom du köpte spirulina kanske :)
    Ja att prata med djur (via bilder) är inte svårt och att vi är så korkade att vi tror att vårt sätt att kommunicera är det enda är så inskränkt. Vi börjar ju dock förstå hur viktigt kroppsspråket är i vår egen kommunikation.. :)
    :) Du får väldigt gärna komma och inviga uterummet när det står klart. Jag tror det kommer bli ett fantastiskt rum med härliga energier.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag frågade inte var han kom ifrån, men det var en "han" iaf :)
    Vi var helt sluuut när vi kom hem, puuuh :)
    Men, positivt trötta o mosiga, skönt dä :)
    Djurkommunikation och kroppsspråket är det viktigaste språket. Det vi säger mä munnen är inte lika "viktigt", så är det :)
    Johan Ekenberg är en vän till mig - och bara så skarp på kroppsspråket, googla gärna :)
    Tackar för inbjudan, får se hur allt är då :)
    Men tror säkert att där är goa energier :)
    Hälsokramen mä goaste energier NU
    :D

    SvaraRadera
  3. Du har fått mycket med Dig från den mässan.
    Spännande låter det minst sagt!

    SvaraRadera
  4. Japp, jag var inte "hungrig" på nå't annat på hela tiden :)
    Grön smoothie och småtomater mä o så mitt joniserade o basiska vatten - och så allt detta kraftfulla :)
    Kunde inte haft en bättre lörda' :)
    Varma hälsokramen på dig NU
    :D

    SvaraRadera
  5. WOW!!! Här händer det saker när jag inte haft tid med datorn :@ :D Jo, kropps språket och vissa tecken har jag alltid utnyttjat med mina djur och funkar mycket bättre än att skrika & gapa ;-) Önskar dig en jättebra vecka! KRAM

    SvaraRadera
  6. Mmmm, en magisk dag i en magisk miljö :)
    Jag ska testa bilderna med Fly, spännande :)
    En bra vecka skickas till dig - NU :)
    Augustikramis på dig
    :D

    SvaraRadera
  7. Det verkar vara en mycket spännande livsresa du gör nu. Lycka till från mig.

    SvaraRadera
  8. Mmmm - och jag har ingen aning om vart den slutar, spännande är det :)
    Tack för lyckönskningen min vän
    :D

    SvaraRadera