Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 28 juli 2011

Resa med sommarkort :)

I morgon reser jag med med tåg till Västmanland.
Jag har som vanligt sommarkort, som kostar 300 kr denna sommar. 
Fram t o m förra sommaren kostade kortet bara 250 kronor, men det var ju för billigt.
Var ju lämpligt så länge det varade iaf :)
Jag får resa så mycket jag vill med tåg o buss från och inom Gästrikland tilll Västmanland, Dalarna, Örebro län. 


Så om jag och min väninna vill ut nå'n kväll för att äta gott o kanske ta ett glas vitt eller rött, 
så åker jag gratis buss, för kortet är ju redan betalt och gäller  :)
Men det gäller att hålla sig inom dom 3 dagarna, för annars gäller inte kortet längre. 
Och är kortet köpt, så får jag inte byta in kortet och få tillbaka pengarna . . . 
Dom första åren skrev säljaren in datumen på kortet, så då var det kört om jag inte kom iväg . . . 
Nu får jag själv fylla i datumen, så nu är det ju bättre iaf :)
Kortet gäller juni, juli och augusti ut - toppen tycker jag :)
Så håll tummarna nu att allt funkar imorgon för mig att komma iväg . . . 
Men annars så har jag ju augusti på mig också, så ingen fara på taket . . .


Jag hoppas på fina dagar, mys, skratt och vila :)
Och det blir det säkert :)
Brukar bli så :)


Vi ska åka till ett fiskeställe och köpa färsk fisk :)
Mmmm, så gott :)
Och vi ska gå på loppisar, gillar jag :)
Och jag ska få träffa dotterns stora bernersendenhanne för första gången,
jättesnäll, men stor o stark :)
Större än min pojkes gosvovvsa, 
men större hundar brukar vara snälla o trygga :)
Allt beror på ägarna också, trygg ägare - trygg hund :) 


Nu så fortsätter jag med det jag alltid gör när jag ska iväg o resa.
Packa väskan (som redan egentligen SKA va' packad - 
stå och fundera lite - packa upp - packa om osv :)
Jag packar som en tok - och alltid för mycket . . . eller?
Ja, jag ska kolla väskan en gång till - och se'n ska jag försöka suzza :)
Spikmatta, tennisbollar och datorn ska bara mä :)


Ha en skön helg ni också, för det ska jag ha :)


Love you all
:D

4 kommentarer:

  1. Vad kul för dig att komma iväg och träffa väninnan och dottern m.fl... Jo, hur hundarna är, brukar bero på hur ägaren/ägarna är ;-) Berner Sennenhundar är oftast lugna familjehundar så det blir nog också ett trevligt möte :D Själv är jag trött, fast jag har sovit länge imorse, men så är det ju när man varit bortrest. Det tar några dagar att hitta balansen igen! Önskar dig en jättehärlig vistelse därborta! Vi hörs! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack min vän :)
    Och Japp, det var mysigt och vovvsen var också mysig, trots osäker med knepigt beteende :)
    Förstår att du är trött efter din resa, för det är jag efter min - mest psykiskt . . .
    Var ju min sons födelsedag igår, jobbigt när jag inte är involverad . . .
    En balanserande o kraftgivande kramis på dig tillsammans med skön shiatsu NU
    :D

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar i min blogg. Hoppas att dina dagar blev bra. Önskar dig en bra fortsatt augustimånad.

    SvaraRadera
  4. Vassego min vän, du har en mysig blogg :)
    Jo, visst hade vi kul - mycke skratt o prat :)
    Se'n att jag pajserade känslomässigt därför att min son fyllde år - och att allt är så jobbigt ikring dom dagarna . . . är en annan story :/
    Kramis med allt bäst så att du orkar med dina långa arbetspass NU :)
    :D

    SvaraRadera