Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 6 juli 2011

Ett helt paket gräddglass . . .

. . . med chokladbitar . . . 
blev min kvällsmat idag . . . 
Vad säger ni om det?
Jag som är så noga med vad jag äter, 
bara för att må så bäst jag kan . . . 

Men det inträffade en småjobbig grej idag, 
som helt sög ur musten ur mig, 
men som ordnade upp sig - tror jag iaf . . .

Jag kände ett suuuug efter glass,
kom att tänka på att jag hade i frysen . . .
började med en bit - 
men hux flux - 
var hela glassen - 
s   l  u  t . . .

Och inte mådde jag bättre heller . . .
tog en lång kvällspromenad på ca 1 ½ timme.
Precis hemkommen,
har precis satt på tevatten,
(ska bli te med cocosafett i)
behöver nog mina hjärnceller idag . . . 

Eller vad tror ni?
:D

2 kommentarer:

  1. Det är OK att slarva med födan någon gång - speciellt när man för övrigt håller så bra balans med födoämnen som du gör! :D Men visst har jag funderat på det där ibland att det där med skräpföda är att jämföra som alla andra "droger". Även om man har slutat så är det lätt att halka tillbaka till beteendet när saker går åt skogen :( Men det löser sig! Önskar dig allt gott och håller tummarna för att allt ska bli bäst för dig! Själv är jag tillbaka hemma med bostaden fylld av alla möjliga påsar, väskor m.m. som jag ska försöka reda ut under veckoslutet. KRAM

    SvaraRadera
  2. Japp . . .
    Och det gick så fort - jättefort :/ :)
    Hoppas att du mår bäst efter din resa med barnen för det är du värd :)
    Kraft, ljus och love
    Din vän i Viken
    :D

    SvaraRadera