Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 23 juli 2011

Eftertankens dag

Frukostens idag gick i antroposofins tecken :)
Boflingegröt med linfrön, färska aprikoser o dadlar 
med egen mixad sesammjölk till - 
så energigivande o gott :)

Idag skickar jag för övrigt min kraft och mina tankar till Norge.
Så nära oss - finns inga ord som räcker, som är kraftfulla nog . . . 
Varför?
Hur?
Så onödigt!
Så hemskt!
Så fruktansvärt!

När ska det fruktansvärda onödiga våldet ta slut - jag bara undrar  . . .

Medmänskliga och kärleksfulla kraamisen på er alla :)
Tillsammans är vi starka ;)
Sätt ner foten - NU

Make love not war . . .  :)
:D

2 kommentarer:

  1. En sån frukost mår man bra av hela dagen ;-)
    Hemskheter händer i hela världen - hela tiden - tyvärr, men som tur är - finns även godhet och medmänsklighet! Jag är mycket emot vapen rent allmänt, men vet att vid vissa jobb behövs saker som även kan användas som vapen :( Så helt vapenfritt blir nog inte i världen även om vi skulle protestera mot dessa.
    Många saker i det vanliga hushållet kan ju också användas som vapen – liksom knytnävarna.
    Jätteledsamt att man inte har lyckats uppmärksamma att vissa människor mår så dåligt/har psykiska problem som kan orsaka skada på andra människor - helt utan anledning från dessa!
    Och dagens psykvård ger jag inte heller mycket för. Det behövs mer resurser att ta hand om folk som inte kan fungera "normalt" i samhället. Mer utbildning och fler jobb inom vården av alla varianter: Sjukvården/psykvården, äldreomsorgen, fängelser o.s.v. Arbetslösa har vi ju gott om!!!
    Jag har alltid tyckt att det är galet att skilja på psykvård och fängelse som påföljd av brott. Dom borde alltid kombineras! Någonstans har det ju gått snett när en människa beger sig på den brottsliga banan.
    Det behövs behandling (samtidigt med inlåsningen) och hjälper inte det så ska man inte släppa ut dom utan ”vården”/tillsynen ska fortsätta…. Dom som kan, ska även jobba för sitt levebröd och inte få allt gratis. Det är min åsikt, men jag respekterar att andra kan ha helt andra uppfattningar om saker och ting…
    Politiker räknar bara i pengar vad allt kostar och minskar hjälpen. Politikers pengar räcker bara till dom själva och deras "fallskärmar" m.m.

    Men jag önskar dig en riktigt skön dag!
    Imorgon ger jag mig iväg till Luleå och deltar i förberedelser & begravning.
    Återkommer troligen under veckoslutet!

    SvaraRadera
  2. Japp, mår så bra av att äta så :)
    Maggen o hela jag funkar så bra då :)
    Och ja, jag håller bara med dig i dina ord.
    Svenska (och norska då) psykvården funkar inte alls som den ska, stora förändringar behövs.
    Den Sjuka Vården (SJUKvården) funkar ju inte heller . . .
    Och fängelse ska va lika med vård och anpassning - inte förvaring - bara . . .
    Men det är ju bara så ofattbart - kan ju hända här mä - på en ö i Storsjön - på nå't läger :/
    Och bomber - egentillverkade - fy faasen, att ingen ser???!!! Att ingen gör nå't!? att ingen hjälper!!!???
    Kraft o ljus till dig o er alla i Luleå, så att ni orkar mä allt som ska göras :)
    Under veckoslutet är jag nog i Västmanland hos min väninna - om allt går som de ska :)
    Varma kraftfulla kraamen
    :D

    SvaraRadera