Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 18 juni 2011

Bidde en solfjäder - istället :)

Tänk så underligt livet kan vara ändå :)
I torsdags var jag på mitt jättefräscha
och bästa loppis här i Viken :)
Jag var egentligen intresserad av 
6 eller 8 blomkrukor i samma design
för mina 8 pellagoner, 
men det var dåligt med så'na :/
Medan jag gick runt där och kollade på 
alla mysiga pryttlar,
höll jag på att missa ett liiitet rum . . .
och dääär - fann jag den . . .
min jättesolfjäder i purpur o violett
bara såååå fin :) :)
Och perfekt som den sänggavel,
som jag länge önskat mig :)

Bara ett problem . . .
Min blytunga säng måste dras ut en liiiten bit 
från väggen, men det löser sig :)
Just nu är den placerad bakom mitt 
sängbord o ser så maffig ut :)
Tänk vad en solfjäder kan göra för humöret :)

Tvättstugan jobbar för fullt just nu med 
handdukarna från salongen . . .
Känns så skönt med både nystädad salong 
och att alla handdukar är nytvättade :)
Som god doft har jag en olja, 
som heter "fräsch linnen"
åhhh, doftar så himmelskt :)
Tvättar fortfarande utan tvätt- o sköljmedel
men med mitt basiska vattens högsta phvärde (ca 11,5)
och det suraste "2,5" som sköljmedel 
och en liten dutt av oljan då
superfräscht :)

Se'n ska jag sätta mig ner med boken jag är fast i just nu,
Brandon B:s bok "Resan"
helt fantastisk ju :)
Jag är alldeles fängslad och suger bara i mig :)

En skön helg på er alla fina, för det är ni värda :)
Lyssna på eran inre visdom och mindre på 
vad sinnet och skallen mal på mä,
för där är det samma vals hela tiden ju 
:D

4 kommentarer:

  1. Skönt att allt snurrar runt för dig i positiv anda just nu. Skön, lat söndag från mig.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade en solfjäder som du kan ha som sänggavel! GRATTIS! Jag skulle vilja ha ett Vindspel som spelar vackert, men det brukar vara dåligt med Loppisar här. Dom flesta säljer sina grejor på andrahandsbutiker där dom hyr ett bord och säljer sina saker på det sättet. Tyvärr tar stället även provision på sålda varor utöver ett ganska högt hyrespris per vecka på bordet så grejornas priser blir därefter :( Får höra ifall någon av "ungarna" hittar något lämpligt! Ha en skön avslutning på lördagen! KRAM

    SvaraRadera
  3. Japp ett positivt snurr är inte att förakta du goa Basilica :)
    En skön helg på dig mä ska du ha NU :)
    Varma kramisen från mig
    :D

    SvaraRadera
  4. Javisst hade jag tur där, men det är väl även jag värd tycker då jag iaf :)
    Detta loppis är bara så fräscht med service o leende personal :)
    Prisvärt och dammfria pryttlar, som inte fått lega så länge :)
    Snart har du ditt vindspel, lovar dig - med din envishet o järnvilja så . . . :)
    En skön o fin fortsättning på denna helg önskar jag dig min goa vän NU :)
    :D

    SvaraRadera