Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 6 juni 2011

Kärleksfulla minnen :)

Nostalgiska tankar har snurrat runt i mig idag
Dagen har varit så härlig :)
Varmt och soligt, precis som jag vill ha det :)
Nostalgisk blev jag av att tänka på en "Svenska flaggans dag" då jag var 6 - 7 år - osäker, blyg och stammade . . .

Jag sitter och tittar på ett tidningsurklipp från Svenska flaggans dag som den hette då . . .
Visar en bild på mig och en karl från  Frälsningsarmén
Jag minns att han helt resolut gick fram till mamma och mig
och tog mig fram till "tåget" med flaggorna - längst fram!

Jag minns att jag var både jätteblyyyyg och jättestolt o glad att han hade gått fram till - mig av alla barn och människor som fanns där :)

Det var en stor händelse för en liten blyg flicka, 
utan uppmärksamhet och uppbackning i övrigt :)
Tänk vad dom små guldkornen förgyller vårt liv,
känner att jag fick nå't gott med mig - framåt i livet då :)

Jag minns också en kvinna inom kyrkans barnverksamhet,
som också "förbarmade" sig över mig med ovillkorlig kärlek o stolthet :)
Lyssnade och såg mig - för den jag var - förstod mig :)
Tack du goa ängel, för att du fanns för mig då, när livet inte var så lätt :)
Nu är du en riktig ängel och vakar nog över mig fortfarande, känns så :)
Och det tackar jag dig för du goa, kärleksfulla och fina :)

Tänk att lite uppmärksamhet och närvaro kan betyda så mycket, att jag kan aldrig glömma :)
Dessa minnen är ömt bevarade för all framtid, var så säkra :)

Kärlek och empati till er alla NU
:D

6 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad en liten gest eller ett snällt ord kan göra skillnad i ett litet barns liv! jag minns själv än idag dom personer som SÅG mig bland alla 14 ungarna och pratade med MIG av alla... Föräldrarna hade varken tid eller lust(?) att göra det - känndes det då i alla fall! Som näst yngst i skaran fick man bara uppmärksamhet av både syskon och föräldrar genom luggningar, slag och hånfulla kommentarer, vilka gjorde mig till ett skräckslaget barn som inte vågade säga ett ord. Vilken skillnad mot idag *ler* Men det tog tid och krävde enormt arbete att komma till det här stadiet! Därför har jag försökt jobba för att mina ungar ska våga sätta sig mot andra barn & vuxna om dom anser att något är fel. Visst är vi bra, min VÄN! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, nu hade ju inte jag så många syskon, bara 1 lillebror, men - osynlig - dä va' jag :/
    Skulle jag inte säga att jag är idag :)
    Nu, försöker jag att leva tvärtom som jag gjorde i min barndom o uppväxt - funkar bra för mig :)
    Men visst sitter spåren kvar - o ränderna går nog aldrig ur - men jag är på god väg iaf :)
    Kraft o ljus o änglabeskydd NU
    :D

    SvaraRadera
  3. Vill bara tala om att jag ser dig som en jordeängel. Kika nästa gång du är i en provhytt så lovar jag att du kan ana vingar på ryggen. Helt övertygad. En del är avsedda att sprida kärlek och vackra ringar på vattnet och jag tror du är en sån
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tack du goa Basilica :)
    Och detsamma önskar jag dig - NU :)
    Varma kramisar
    :D

    SvaraRadera
  5. Men, så känner ju JAG när jag besöker dig o din kärleksfulla blogg, fina Emma :)
    Och - Ooopsan, då får jag sy om kläderna då - på ryggen, fniss :)
    Fortsätt att sprida dina härliga livgivande o varma ord och energier :)
    Och du - glöm inte bort dig själv bara (men jag tror inte att du gör det, men ibland så kanske ...)
    Love

    SvaraRadera