Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 26 maj 2011

Skön freda' o helg

önskar jag er alla, för det är ni värda 
Ni är alla värda det bästa, visst vet ni väl det 
Nu är det vår och snart sommar, så passa på att njuta 
Lev i nuet
Var här och nu
Stanna upp
Lyssna inåt i dig själv
Vad säger ditt inre?
Hur känns det?
Hur mår du - NU?
Ta några djupa och ordentliga andetag
I magen o inte i bröstet
In genom näsan 
och ut genom munnen
Blunda 
Känn hur fint livet kan vara - och ÄR 
Känn hur lugnet sprider sig i dig
Känn hur du bara mår bättre och bättre
Försök att le 
Låt leendet sprida sig 
Från munen och in i dig
till din  innersta kärna
Visst känns det bra
Visst är livet bra härligt - ändå :) 

2 kommentarer:

  1. För närvarande har jag lite svårt för att tänka/lyssna inåt - även om jag vet att det skulle vara bra. Har skrivit i min blogg om orsakerna till detta. men jag tackar för dina goda och stärkande energier och önskar dig likadant tillbaka.
    Jag har bett till alla Änglarna inatt för hjälp! (Men även tackat dom för all hjälp jag fått) Hoppas dom kan det - för det finns ju även saker dom inte kan påverka = som är bestämda för att hända! Men vissa saker får man bara acceptera! Önskar dig ett trivsamt veckoslut! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, jag förstår att du har mycket ikring dig, känner av dom mörka energierna som "anfaller" dig just nu :(
    Men DÅ min vän - är det extra viktigt att du lyssnar inåt i dig, känner vad som händer, andas djupt i magen (joorå går jättebra) :)
    Dom mörka energierna trivs inte lika bra, när du hittar det ljusa o kraftgivande - lovar :)
    Ovädersmoln här i Viken (på himlen alltså), men inget regn ännu iaf.
    Hoppas att det inte kommer imorgon heller då Fly ska vara här 05.30-ca 18.00.
    Då är det ju mysigare om vi kan gå ut i iaf en lång o skön o regnfri promenad :)
    Och visst är änglarna Michael o hans kompisar med dig, lovar dig min vän :)
    Kraft o änglars ljus bara för dig NU
    :D

    SvaraRadera