Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 20 maj 2011

Våga o vinn allt

Efter regn kommer sol, så är det alltid :)
Jag vet det - men när det är som jobbigast,
är ju så - MEN så svårt att komma ihåg :)

Kämpigt ekonomiskt har jag haft nu,
under några månader, 
svårt med egen firma
och vara beroende av en jämn och lagom ström av intresserade kunder - hela tiden . . .

Men osvensk och envis som jag är, så ger jag inte upp såååå lätt :)
Nä, varför ska man göra det? 
Inte jag iaf :)

Så jag satte mig ner och skrev små lappar att dela ut . . . 
Små fina - med erbjudande om halva priset på min shiatsu :)
Som Ny kund alltså - och bara för en gång . . .
Men jösses!
Jag har aldrig varit med om maken - vilken respons :)
Nog för att jag även tidigare har sprungit med erbjudanden osv, men den här gången verkar folk vara som "galna" :)

Jag tackar alla goda makter och håller mina tummar för att detta flyt ska hålla i sig :)
För nu har jag en bra ström av jättegoa nya och intresserade kunder :)
Och några som hängt med ett tag har jag ju också kvar förstås :)

Jag tackar Universum varje morgon jag vaknar o mår gott :)
Jag tackar Universum varje kväll, för min dag - och för allt jag fått uppleva o lärt mig :)
Jag tackar Universum hela tiden - för att jag får leva mitt liv och jobba med det jag brinner för :)
Jag tackar Universum - så ofta - för att jag vågade bryta mitt dåliga livsmönster och jobbiga liv :)
Jag tackar Universum - av hela mitt hjärta för att jag har varit modig och vågat följa mitt hjärtas väg :)

Tack Universum och mina goa ärkeänglar för att ni hjälper mig klara av det svåra och tuffa i livet :)

Våga vinn - annars får du ingenting
:D

6 kommentarer:

  1. Jo, ekonomin är ett svårt kapitel för oss vanliga "gräsrötter" som inte har såna förmåner som ex.vis politikerna! Bra att du fått nya kunder som förhoppningsvis återkommer. Själv önskar jag ibland (när jag är kund någonstans) att man inte bara satsade på nya kunder utan visade lite uppskattning för oss som trogna kunder. Kanske en liten rabatt för 5:e eller 10:e gången eller liknande... När det gäller prenumeration på tidningar t.ex. så är det bara nya kunder som får något billigare och vi som varit med länge betalar fullt pris hela tiden. Jag förstår att du inte kan gå så mycket ner i priserna om du vill ha igång verksamheten, men något litet kanske det går att göra för att uppmuntra dom att återvända! Hoppas det reder sig med din ekonomi och att du mår bra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack CiaR, för dina peppande ord :)
    Och visst sporrar jag även mina "trogna" och "gamla" kunder med erbjudanden :)
    Sist så bjöd jag faktiskt en karl med alldeles för korta muskler, jätteonda skuldror, armbåge osv på en gratis behandling, där vi stretchade och jobbade sååå hårt - för att det skulle bli bra :)
    Och om nå'n rekommenderar en ny kund som kommer, så lönar det sig ju alltid på nå't sätt :)
    Håller med dig att tidningar osv är dåliga att peppa sina trogna läsare o prenumeranter.
    Tummarna även för dig, så att allt blir bäst
    :D

    SvaraRadera
  3. OOOH vad härligt <3
    GO WITH THE FLOW <3
    Lät sannerligen skönt med kranial massage ska jag säga dig men att bara få ligga i soffan känns helt okej det med :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Visst Ingela :)
    Vad ska följas om inte flowet :)
    Men ibland så är soffan också skön - förstås :)
    Love and flow and the law of attraction
    :D

    SvaraRadera
  5. Man bor visst i fel stad. Behandlingar är välgörande men tyvärr så avstår man ibland p.g.a. att pengarna inte räcker till (kan jag intyga som är arbetssökande). Har du fler erbjudanden så kanske jag kommer ner :-)

    SvaraRadera
  6. Men du goa Basilica :)
    Ibland bor vi på rätt plats o ibland - inte :)
    Det finns övningar du kan göra själv mä.
    Stretcha, då får musklerna syre, blir längre o mer elastiska :)
    Och andas o andas - djuuupt i maggen, kommer du också långt med. cirkulation o syre :)
    Att rotera o skaka handlederna åt alla håll o kanter, samtidigt som du skakar hela kroppen - skaka skaka - sååå effektivt :)
    O så - drick rikligt av ett så bra vatten som du bara kan :) Vanligt att dricka för lite.
    Och så ska du bara må så bäst du kan o va' rädd om dig, lova :)
    :D

    SvaraRadera