Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 24 maj 2011

Drogberoende bäbisar!

Avskyvärt!
Fruktansvärt!
Kan inte fatta!
Jag mår illa!
Jag blir ledsen!
Jag känner vanmakt!


Hur kan vi i vår upplysta värld tillåta att drogberoende/ missbrukande kvinnor får bära på ett oskyldigt barn - och föda fram det???
Barnet föds ju som en fullbordad drogmissbrukare med abstinens och beroende.
Jag ser på dr Phil nu - som handlar om dessa stackars barn och familjer.


Hur kan dom????
Jag fattar ingenting jag . . .

3 kommentarer:

  1. Ofödda barn har inga rättigheter - än så länge i alla fall. Och det finns ingen laglig rätt att ta ifrån en kvinna rätten att bära och föda barn. Myndigheternas rätt att ingripa dyker upp först när barnet är född. Då kan dom ta barnet från dess biologiska föräldrar om man anser att dom inte klarar av att ge barnet den vårdnad som den behöver. Om man använder narkotika så har man ju redan förlorat förståelsen för att detta är skadligt - både för en själv och ens födda eller ofödda barn. Dom människor som använder sig av olika medel för att påverka sig just för att tappa greppet om den övriga världen betyder ju just detta: att dom inte klarar av att ta hand om varken sig själva eller barn - eller husdjur heller för den delen. Narkotikalagarna är alldeles för "tandlösa" för att förhindra detta. Man straffar visserligen försäljning när man får fast dom men det finns egentligen ingen plan över hur man kan förhindra själva missbruket! Och det är där man borde börja, tycker jag, för utan missbrukare finns det ingen att sälja till! På det sättet skulle problemet vara ur världen inom en framtid! Nogot vi kan be för och önska! Kram till dig från en solig men blåsig gränstrakt

    SvaraRadera
  2. Några skrivfel lyckades jag också fixa in :( men du förstår nog innehållet ändå :D

    SvaraRadera
  3. Japp du min vän - jag vet hur det tyvärr INTE funkar :/ Och dom stackars nya medborgarna som inte ens får välja!!!
    Födas med abstinens och längtan efter drogernas verkan o inte förstå alls!
    Kan vi få en värre och hårdare start här i livet tro?
    Jag är själv född med vissa hinder, men känner att detta är nog det mest "helvetiska" vi kan drabbas av - och när vi kanske aldrig kan förstå "varför" heller - eftersom vi aldrig fått uppleva nå't annat liv . . .
    Ja men - fatta! Det första man känner är att man längtar efter knark o droger och måste avgiftas!!!
    Snacka om att redan vara "inne på den banan" trots en s k avgiftning . . .
    Myndigheternas tanklöshet skrämmer mig :/
    Varm o medmänsklig kram, med förhoppning om lagändring och förändring på den fronten.
    Sverige och västvärldens lagar är "underbara"
    :D

    SvaraRadera