Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 3 april 2011

Ville bara . . .

. . . skicka en hälsning till er alla denna gråblaskiga o ösregnande söndag i början av april.
Jag och Fly har precis kommit in från en blöööt o regnig promenad, blääää, så lortigt :(
Jag hängde upp kopplet på hatthyllans krok - efter en stund var det en smutspöööl på byrån under :(
Nu hänger både regnjackan o kopplet i badrummet. 
Funderade även på att hänga upp vovvsan där - men, nä - hon ville inte . . . 
Nu ligger hon o sussar på sin plats i sin hörna av soffan - helt nöjd :)
Hon vill inte äta idag . . . Men vi är ju inte heller lika hungriga varje dag, eller . . .


Jag väntar besök om en stund, av en jättehärlig vän :)
Han är i Gävle hos sin son o lilla barnbarnet och kommer förbi mig innan han åker vidare hem till sitt :)
Jag tror nog att han är världens snällaste människa o bästa vän :)
Är aldrig sen att ställa upp o finnas till . . .
Sent igårkväll försökte han få tag på mig, men då var jag i duschen efter att ha tränat på Putte.
Han undrade över om han fick sova över hos mig, för nyckeln osv var helt plötsligt inlåsta på fel ställe . . .
När jag sökte honom var hans mobil avstängd,  han hade redan löst problemet :)
Och vi kommer ju att träffas idag istället :)
Kul - länge se'n :)
Hoppas bara att Fly inte blir för mycket vakthund när han kommer, men det löser sig nog :)


En värmande men regnig kram med kärlek o ljus till er alla 
:D 

2 kommentarer:

  1. Vilken tur Fly hade som slapp bli upphängd i badrummet *hihi* :D Slaskigt och dimmigt här denna måndag. Blev blöt om både skorna och sockarna när jag var på en promenad och gjorde lite inköp. Och svårt var det att ta sig fram med rullatorn i dessa halvfrysta slaskhögar som fanns lite överallt. Men det är i alla fall skönt att ha fått lite motion och frisk luft. Hoppas din vecka har börjat bra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja fniss, gick hon inte alls mä på :)
    Nu har vi bättre väder här iaf, för helgen har ju varit alldeles för blöööt, bläää :/
    Ett härligt möte hade jag iaf med min vän, som jag inte träffat se'n i somras :)
    Och Fly var som en ängel, hela tiden :)
    Kraamis på dig min vän, mä frisk luft o motion, som vi mår bra av :)

    SvaraRadera