Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 9 april 2011

Äktenskap o långskorpor

Hjäääälp va' de blåser i träa ida'
får allt hålla i sig
t o m matkassarna försöker att flyga iväg
tänk om dom kommer hem - före mig : )

Men det hör ju till
Det ska ju blåsa när våren är på G
Det verkar som om den jobbiga vintern 
bara MÅSTE  blåsa iväg med vinden :)

Under min promenad hamnade jag på ett litet loppis
Jättekul : )
hittade en jättefin "sak" jag varit på jakt efter sååå länge
och nu kommer jag inte ihåg vad det är, 
sol-ur - heter det väl inte, för dom har vi utomhus . . .
års-ur - nä, inte det heller - eller? . . .

Det är alltså ett så'nt däringa "mässingsur" med kåpa över,
som har pendlande "kulor" längst ner, 
som snurrar fram o tillbaka - osv
urtavlan är rund med romerska siffror
MEN vad tusan är det ??? 
Snälla - hjälp mig. 
Jag veeet att ni kan :)
Jag veet jag också,
meeen namnet 
- är borta


*********************


Jag hittade också en liten bok med dikter 

 - om kärlek - 
- från kvinnor - 
"Kvinnors dikt om Kärlek
En antologi 
av Elisabet Hermodsson

Långskorpor:
Kvinnor i äktenskapet
är som långskorpor
vi blöter oss i bland i tårar
vi var en gång vetebullar
mjuka o runda, 
som delades och fick färg
i kärlekens första heta låga . . .

Se'n torkar vi sakta 
för att bli hållbara
- som långskorpor
Risken finns alltid
att - vi blir
. . . för torra . . .

*************************
Nä, det hoppas jag att vi inte gör :)
Det är väl meningen att 
vi ska hjälpa varandra att 
utvecklas och att växa
eller . . .

Blås inte bort
håll i hatten


Och försök att hjälpa mig
med min fråga,
om ni vill o kan 

Kärlek o ljus
:D

4 kommentarer:

  1. Vi har 2 hemma hos oss och kallar dem för årsur, precis som du skrev. Söndagshälsning från en LÅNGSKORPA.

    SvaraRadera
  2. Tack du fina Basilica :)
    Hade nästan bestämt mig för att det faktiskt VAR ÅRSur :)
    Dagens första goa skratt fick jag av att läsa din kommentar :)
    Långskorpa - DU? - nä aldrig i världen :)
    Men nog finns dom . . .
    Kraft o ljus för en skön sönda' till dig du fina :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Hej :)
    Hittat hit och kikar runt :) Energifullt. me like.
    Önskar dig en fin aprilmånad.

    SvaraRadera
  4. Men jättevälkommen "Fokus mot framtiden" :)
    Jättekul att du kikade in, får du gärna göra om flera gånger :)
    Änglakraamis med önskan om en härligt skön april för dig mä NU :)
    :D

    SvaraRadera