Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 5 april 2011

Hjärtat får inga rynkor

Om nå'n bok - eller författare kan få dig och er alla att dra på smilbanden - och/ eller tänka efter en stund, så är det faktiskt Mark Levengood med sin bok, "Hjärtat får inga rynkor" :)
Den är bara så bra :)


 citat  -  
"I Hjärtat får inga rynkor 
vecklas Mark Levengoods universum ut, en värld där 
kinesiska Elvisimitatören skimrar ikapp med Danmarks drottning  
Där körskolläraren "Som Gud glömde"
samsas med Jesus i Orlando "som Gud helst skulle vilja glömma".
Här möter vi nya vårar som blommar i krematoriets park och grannens otäta hund.


Hjärtat får inga rynkor 
lär oss varför det är vådligt svårt att 
tolka folk i form av blombuketter  
samt faran av att 
stå på huvudet om man inte bär trosor :)


Det är inte svårt att förstå varför Unicef-ambassadören Mark är så älskad. 
Denna bok är inte en genväg bara till hans hjärta - utan till varje människa, 
som i grund o botten tycket att livet är helt fantastiskt :) "


- Slut på citat -  

Jag läser ett avsnitt nästan varje morgon/ förmiddag - och genast så känns min dag så mycket lättare :)

Kärlek, nyfikenhet o fantasi, 
så att hjärtat förblir utan rynkor . . .
Love
:D

5 kommentarer:

  1. Ja, han har härlig humor = Mark Levengood :D Jag två småböcker som Mark Levengood och Unni Lindell har skrivit: Gamla tanter lägger inte ägg & Gud som haver någon kär, har du någon ull, som handlar om vad barn har sagt om olika saker! Man kan inte annat än skratta när man läser dom!

    SvaraRadera
  2. Skrev fel: Gud som haver BARNEN kär - ska det naturligtvis stå ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, man kan ju inte annat än att tycka om honom, som alltid ler och tänker gott om alla :)
    Så om du får tag i denna "hjärtebok" - köp den, för den ÄR bara så bra :)
    Dom andra böckerna ska då iaf JAG hålla utkik efter, var så säker :)
    Vårkänslokraaamis på dig NU
    :D

    SvaraRadera
  4. Ett litet smakprov på Mark Levengoods bok : Gud som haver..... Ett litet stycke ang. hans eget liv: "När julen eller påsken närmade sig flyttade dom in och stannade sedan så länge man lyckades truga dom. Dom gamla fastrarna var oerhört måna om att inte vara till besvär - vilket ju var rysaligt jobbigt eftersom man ständigt måste gissa sig till vad dom ville. "Jag vill verkligen inte att ni ska ha besvär för min skull, sa gamla faster Sally. När jag är borta så lova att ni inte ställer till det med en stor begravning. Nej, kasta mig bara i ett dike, det räcker gott" Jag tror att var och en som sökt tillstånd att kasta en död faster i ett dike inser hur mycket besvär det vållar!"

    SvaraRadera
  5. Hi hi, tror att jag hört honom läsa just dom orden på TV :)
    Hoppas att det är fler än vi två som gillar honom - måste det väl va' :)
    Jag skrattar gott nu åt hans härliga humor :)
    Humoristisk och medmänsklig vårkramis NU
    :D

    SvaraRadera