Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 13 april 2011

En leende övning :)

Vare sig du känner för det eller inte, så le i 10 sekunder,
så många gånger som du kan under dagen :)

Genom att göra detta förändras faktiskt din kropps kemi
Den naturliga endorfinproduktionen ökar också

Denna övning är även effektiv mot depression, 
för när du har ett positivare ansiktsuttryck,
ser du inte bara annorlunda ut - 
Du ser också saker o ting på ett annorlunda 
sätt 
: )


Ur boken "Gränslös Hälsa" 
Optimal Hälsa till kropp, sinne och själ
Bo Hofgren
ISBNnr: 91-630-7411-7


Min kommentar:
Det enda du har att förlora
är att du kanske får lite träningsvärk
 i käkarna,  
men va' gör väl dä
om hundra år 
: )

6 kommentarer:

  1. Har man inget att skratta åt kan man alltid skratta åt sig själv :)
    Finns du på FB? :) *nyfiken jag*

    SvaraRadera
  2. Nääää, är inte med på FB, inte än iaf :)
    Få se vad framtiden vill - ingen aaaning :)
    Jajamen, ett gott skratt förlänger ju livet, men här är det meningen att le på ett medvetet sätt - så att hela kroppen mår bättre och ändrar sitt mående och kemi :)
    Vid meditation och träning är det bra att samtidigt leeeee - rent magiska resultat kan då uppnås :)
    Love you my friend
    :D

    SvaraRadera
  3. Tack för tips om vatten. Dricker kanske för lite ibland. Ska bälga i mig nu. Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Vassego Anna :)
    Vatten är bästa medicinen - mot nästan allt :)
    Om vi dricker mer vatten, så behöver vi inte äta mediciner så infernaliskt mycket som vi gör nu för tiden :)
    Läkarna skriver ut mediciner för - allt - istället för att ordinera motion eller vatten?
    Andas i maggen, drick mer vatten och leeeee, så ska du se att dagen blir räddad och huve kommer på plats igen :)
    Love
    :D

    SvaraRadera
  5. Tack och trevlig helg. Massor av :-) :-) :-) :-) :-) :-)

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg på dig mä du fina :)
    Och - glöm inte att leeeee . . .
    Leende kramis
    :D

    SvaraRadera