Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 17 april 2011

Ahimsa för alla eller tortyr?

Goa och fina kärleksfulla Emma - livskrafter har lärt mig ett nytt ord:
Ahimsa, som visst ska betyda villkorslös kärlek utan hat o illvilja : )
Att vi ska glädjas med dom som det går bra för 
och känna medkänsla för dom som har det 
kämpigare här i livet :)
Ahimsa handlar om att förse världen med
goda o kärleksfulla energier, 
utan förtryck, våld och misshandel av vare sig
 människor eller nå'n annan art.

Och då tänker o tycker jag som så
och jag vet att en del håller med mig
men att många inte gör det :/

Jag värnar ju om allt levande och vill att alla ska ha det bäst,
som djur av alla arter :)

Och då finns det ju några som inte har det så bra nu i påsk  
och det är fåglarna, som 
plockas levande på sina fjädrar!!! 
Varför????

Jag minns fortfarande bilderna från nyheterna för några år se'n,
där dom visade just detta, ryser :/ 
Fåglarna skreeeek och vi - dom rysliga människorna,
bara fortsätter att plocka o rycka, fruktansvärt !!!!
Efter den tortyren så måste dom vara 
under värmelampa, för att inte frysa ihjäl!!!
Hur vansinnig får världen vara???

Nu ser jag fjädrar överallt, på altaner o balkonger,
ute på buskar o gud vet var :/
Varför?

Nä, jag tycker nog att vi kan fira påsk ändå,
i Ahimsas tecken och tänka på dessa 
rara o fina vänner, som också är värda
ahimsa, eller hur :)

Jag röstar för en påsk där vi bojkottar handeln 
med fjädrar, som i varje fiber, skriker ut sin 
smärta!!!!

Det ska ju finnas fjädrar, som garanterat
är plockade av icke levande, 
men . . .


(gäller ju även duntäcken o kuddar osv, hela året)

Ahimsa and love
:D

4 kommentarer:

  1. Jag använder varken dun eller fjädrar och det har jag inte gjort på massor av år! Påskägg tänkte jag gå köpa (med godis i) för säkerhets skull - ifall det dyker upp några besökare under den helgen. Fast ingen har då sagt något, men.... För övrigt blir det en lugn Påsk här. Jag har egentligen aldrig "firat" Påsk - vet inte riktigt varför. Men jag har köpt en gul ros och 2 krukor med narcisser till balkongen! Små färgklickar som påminner om att det är vår! Ahimsa! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Det hade jag på känn att du inte gjorde :)
    Men du o jag måste bli - många fler :)
    Då kan påverka tillverkarna, så att dom inte köper av dom oseriösa dunplockarna :/ :)
    Små färglickar till påsk o vår är alltid mysigt, fortsätt med det min vän :)
    Ahimsakramis på dig för sköna värkfria da'r :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Ja visst bor jag i föredragens MECKA. Om du visste så många föreläsningar jag går på som jag inte skriver om på min blogg. Föredrag finns kanske i alla städer men som arbetssökande och med ett stort nätverk så får jag många trevliga inbjudningar och försöker att hinna med så många som möjligt. Alltid lär jag mig något nytt. Tyvärr missade jag några förra veckan på grund av min förkylning.
    Önskar dig en trevlig tisdagskväll.

    SvaraRadera
  4. Ett jättebra sätt att fördriva din tid som arbetssökande, eller hur :)
    Stimulerande o intressant för dig, så att du t o m glömmer bort din envisa förkylning :)
    Trevlig fortsättning på tisda'n för dig mä :)
    Love
    :D

    SvaraRadera