Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 5 februari 2011

Vad jag tror på :)

Jag har fått en liten go nyfiken förfrågan om vad jag menar med mina intressen :)
Dom som jag berättar om i "Om mig" . . .
Tror nog att det är bättre att skriva ett inlägg om det istället för en kommentar . . .

Som ni förstår så gillar jag andlighet o religion,
men inte den som vi får serverade i kyrkan osv.
Den är lite för fördömande för att passa mig.
Idag fick jag besök av två stycken från Jehovas Vittnen. Undrar vad dom skulle tycka om jag bjöd in dom för en diskussion, ler stort :)
Jag är mer för dom orientaliska o världsomfattande religionerna, där dom ser allt mer i helhet o med en större portion av kärlek till min nästa o till mig själv :)

Hälsa o friskvård ligger mig ju varmt om hjärtat, men det förstår ni väl redan :)
Och det är en färskvara, som jag tidigare sagt, så underhåll hälsan o var rädd om er själva :)

Och vad gäller änglakorten o tarot osv är jag en glad men kärleksfull "amatör", men med en ganska så stor förmåga att känna in och läsa av det som nå'n vill meddela till oss :)
Jag känner vilken hjälp som vill komma just nu, från våra skyddsänglar osv :)

Men jag är som sagt inte professionell och använder mig av dom "religiösa" korten som komplement till min shiatsubehandling - men bara till dom som så att säga "hänger på" :)
Det kan bli otroligt starkt med starka och oväntade reaktioner och utrensningar :)

Men jag är trots detta en "vanlig o glad" pigg kvinna på 50+, som lever iaf något så när som andra gör - eller, nåja - nästan, hm :)
Jag har ju bott i egen lya i så många år nu efter skilsmässan o det har väl satt sina "spår" :)
Visst har jag väl blivit "bekväm" och lever nog mycket som jag själv vill, blir ju så :)
Men jag tycker att jag är värd det, efter så många år av "förnekelse" när jag var gift o hade familj :)

Nu ska jag fixa lite gott att äta, för jag har precis kommit hem från en runda ute i halkan :)
Det gick bättre än jag trodde faktiskt, att ta mig fram menar jag - och solen hade jag med mig, annat än igår dä, när snön bara vräkte ner, blääää . . .

Ha det bäst ni alla. Känn kärlek till er själva och till universums underbara givmildhet :)
Universum är så kraftfull med så mycket omtanke o kärlek - OM vi bara är modiga o villiga att ta emot det som kommer - gör det :)

Love you all :D

6 kommentarer:

  1. Jag har bjudit in Jehovas vittnen ganska många gånger under årens lopp - men bara när det passar mig själv. I vissa saker är vi överens och andra tycker vi olika - och för mig är det helt OK. Var och en måste ju få komma fram till vad man tror på själv.. Sen har jag ju kommit fram till att det inte brukar vara problem med själva religionen utan mer personerna som lägger in sina egna värderingar i allt - och/eller försöker vända alla till det dom själva tror på!
    Visst har du rätt att leva precis som du vill och känner vara rätt! Det bör vi alla göra! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag också bjuda in dom, men då måste jag ju ha tid - och precis då, när dom kommer helt oplanerat.
    Jag känner faktiskt några "vittnen" också, men vi brukar inte hamna i dom diskussionerna om jag säger så, varför vet jag inte . . .
    Och JA, alla får vi ha våra värderingar och tro på det som känns rätt, utan att försöka förändra dom :)
    Stor kram med en skön massage för dig NU :D

    SvaraRadera
  3. Jag har förstått att du har DIN inre tro och du får gärna dela med dig av den

    SvaraRadera
  4. Ja, men det är väl bara så att min "tro", inte stämmer så där värst överens med vad "svennson" tror på :)
    Min krokiga livsbana har lett mig dit jag är idag :)
    Inlägget kom till för att en av mina läsare undrade lite bara :)
    En riktigt varm ha det bäst kramis på dig
    från mig NU :D

    SvaraRadera
  5. Hejsan
    Jag tror vi delar åsikter och värderingar i det stora hela och jag kan också känna att den österländska tron är mera i samklang med mina egna värderingar:)
    Beträffande Barbara Berger så är det INTE hon som är emot positivt tänkande. Det är en annan Barbara som du säkert redan förstod...hehe

    Ha en underbr dag och var rädd om dig

    kram
    Emma

    SvaraRadera
  6. . . . och hejsan på dig Emma :)
    Nog är det så - att vi verkar dela uppfattningar om livet i stort :)
    Och vi är mer i öst än i väst :)
    När jag ska ner till G-borg måste vi bara träffas, eller hur :)
    Änglakraamis med kärlek o värme NU :D

    SvaraRadera