Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 28 februari 2011

Vad är Tao?

Johan Ekenberg, kroppsspråksföreläsare osv säger så här :)

"Taoismen är en 2 500-årig kinesisk filosofi som, bland annat, går ut på att sex handlar om hälsa - inte om moral.

Bra sex är helt enkelt läkande för kroppen.
Enligt taoismen är orgasmen livgivande, medan utlösningen är tömmande.
Och den livgivande sexuella energin är så viktig att vi alla helst borde tända den varje dag.
Taoisterna anser också att sexlivet bara blir bättre och bättre med åren, förutsatt att mannen och kvinnan på allvar utforskar den sexuella njutningen och intimiteten."

Jag har träffat Johan, hjälpt honom på en del kurser :)
Han är en väldigt duktig, annorlunda och helt outstainding i sin bransch :)

Johan pratar Tao och energi - och livskraft - och inget annat :)
Det är VI i vår kanske "fördömande" värld? som kanske hoppar till när Tao osv kommer upp som samtalsämne :)
Varför då? Handlar ju inte om porr o "snusk", det får andra prata om :)

Läs och begrunda - googla på Johan Ekenberg - upptäck en hel ny? värld :)

Och om DU läser det här Johan, så kram på dig NU :D

Love you all
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar