Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 19 februari 2011

Ut o gå (utan hund)

Åhhh, vilken låååång lörda' det har varit :/
Busvovvsan kom redan vid halv sex i morse och blev hämtad av husse ute på en avkylande promenad efter sitt tolvtimmarspass nyss :)
Det har varit snorkallt, men soligt ändå :)
Vackert med solen skinande på den gnistrande snön :)
Men då får vi beundra dom vidsträckta vita åkrarna, som inte är nedsmutsade av bilar osv :)
Fly hon bara älskar vintern, som jag redan har berättat :)
Hon kan vara ute hela da'n om hon finge, men då fryyyyser iaf jag, biirrrrr :(
En kort morgonpromenad vid 8 ungefär och en längre på en dryg timme mellan 12 o 1 :)
Å så kortisen igen då, när husse hämtade henne strax före 6 ikväll :)

Ett litet tips är att försöka gå ut ändå, trots att det är bistert o kallt, för vi mår så mycke bättre se'n - efteråt :)
Dom brukar ju säga som så: att även om du inte har hund - så gå ut med hunden ändå, minst en långpromenad :)
Bonusen du får är så stor iaf på hälsokontot - och det är väl inte det sämsta, eller hur :)

Och MIN bonus för helgen fick jag av käre ohängde sonen när han hämtade henne . . .
"Kan du ta henne imorgon också, för pappa jobbar, visste jag inte"
Ja, vad säger man - klart att hon får komma :)
Trots att jag blir tvärtrött på eftermidda'n, eftersom jag ju blir väckt av henne så tidigt.
Spelar ingen roll att "vi"??? somnar om till framåt 8 - jag blir bara sååå trött :/
Men hon bara ÄR ju min ögonsten, så det ÄR ju bara så svårt att säga nej, :)
Pussis på dig mammas going :)

Och puss o kram för en härlig o skön fortsättning på helgen
hoppas att vi får sol även imorgon - och kanske liiite mildare iaf - tack :D

6 kommentarer:

  1. Här ligger 2 voffar utslagna i soffan. Ska nog böka ner mig också, trött som jag är. Ha en skön kväll o kram/U

    SvaraRadera
  2. Yngsta dottern ligger i influensa så hon efterlyste någon (på Facebook) som kunde motionera hennes storpudel. Själv har hon inte orkat mer än att ta ut den för kissrundorna. Hon fick svar från en kompis som ville ut men hennes hund ville det inte ;-) Dom bytte hund någon timme ;-) Den "lata" huinden fick stanna hos min dotter medans kompisen gick på en ordentlig promenad (och lek) med hennes hund! Vi har haft full sol och bara -12 grader idag!!! Härligt!!!

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag att du ska göra :)
    Böka ner dig menar jag :)
    Bland vovvsen i soffan :)
    Och kramis på dig, som också ska ha det bara bäst ikväll o under fortsättningen av helgen :D

    SvaraRadera
  4. Ha ha, tycker jag var en smart lösning :)
    Alla glada o nöjda :)
    Då fick ju han komma ut, perfekt lösning :)
    Men hon ska krya på sig NU, eller hur :)
    Full sol här också :)
    - och på da'n ungefär samma gradantal - men för MIG är det ändå för kallt :(
    Men Fly klagar inte (bara jag) för hon bara älskar ju snön, som sagt :)
    Varm kramis för dig mä kraft o ljus och för din dotter, så att hon blir frisk o pigg igen :D

    SvaraRadera
  5. Att vara Farmor matte måste vara kanon

    SvaraRadera
  6. Ja det är det :)
    Jag skulle nog inte klara av en så'n intensiv hund varje dag :)
    Hon är på G hela tiden, tills hon med en suck lägger sig ner och sover en stund :)
    "Mammas" ögonsten är hon :)
    Kramis på dig med värme, kraft o ljus NU :D

    SvaraRadera