Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 17 februari 2011

Tack o Förlåt :)

Idag är det torsdag :)
En solig torsdag har det varit :)
Jag är tacksam för alla soliga dagar vi får nu, trots vintern :)
Vi har ju lärt oss att det vi är tacksamma över, förstärks och får mer av :)
Det vi bara tar för givet att det händer och kommer till oss, återkommer inte lika gärna.
Så tänk på det lill ordet "Tack" - och säg det flera gånger om da'n, så ofta du kan :)
Avsluta din dag med att tänka igenom allt underbart du har att vara tacksam över :)
Du blir förvånad över vilka "mirakel" som då kan inträffa i ditt liv :)
Dom små orden "Tack" o "Förlåt" verkar vara så svåra att säga, men ÄR bara så kraftfulla :)
Dom gör oss inte till offer eller svaga :)
Tvärtom så gör dom så att du blir starkare o kraftfullare :)
Du har ju ett magiskt verktyg att ta till för att förbättra vår "egoistiska" värld :)
Utnyttja det verktyget så ofta du kan :)
För det är ju inte skadligt att utnyttja kärlekens varma verktyg :)
- tvärtom :)

Jag är tacksam över så mycket och för det lilla :)
Jag är tacksam för allt :)
För allt, både gott o ont - har format mig till den jag är - idag :)

Jag försöker även att använda ordet "förlåt" så ofta jag kan :)
. . . bara för att det ÄR så läkande o sprider en kärleksfull o varm stämning :)

Ooopppsssss . . . Nu blev det ytterligare en "Tacksamhetspredikan" :)
Hoppas att ni står ut :)

Tacksamma och förlåtande kärleksfulla kramisen
från mig till er alla fina NU :D

4 kommentarer:

  1. Visst ska vi vara tacksamma I bland så tutar bara livet på i 160 och vi glömmer att tänka till

    Tack min vän i Viken som gör att jag tänker till när jag läser din Blogg

    SvaraRadera
  2. Så bra då min vän, att jag får dig att tänka till :)
    Bra dä' för jag är ju rädd om dig :)
    Så nu växlar vi ner från dom 160 och gliider fram i livet, inkännande o kärleksfullt :)
    En varm tänkatillkramis på dig NU :D

    SvaraRadera
  3. Jo, så sant det du skriver! Jag försöker vara tacksam för det jag har/får även om det i nuläget är mycket svårt ibland! men jag försöker tänka på dom som har det värre - och inte BARA tänka utan även GÖRA något!!!
    För visst är det bra att man tänker men det hjälper inte dom nödställda spciellt mycket - tyvärr! Önskar dig allt gott i fortsättningen! KRAM

    SvaraRadera
  4. . . . och så sant DU skriver vännen på Finska Gränsen :)
    Men allt börjar med en tanke, se'n kommer fortsättningen :)
    Önskar DIG allt bäst och allt ska lösa sig för dig - NU :D
    Varm kram för allt gott NU :D

    SvaraRadera