Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 13 februari 2011

Söndagskväll hos mig :)

En kall men solig helg är nu över,
och en ny och orörd vecka väntar.
En vecka som tar oss in i mitten av februari
och får vi - hoppas jag - lite sol också :)

Jag försöker att vara ute nå'n eller några timmar varje dag,
för då mår jag bäst :)
Om jag inte kommer ut nå'n dag under dom ljusa timmarna,
känns det som om nå't är lite "fel" . . .
Nu i helgen har jag varit ute på en dryg timmas promenad bägge dagarna,
känns skönt :)
I lördags när jag hade busvovvsan kom jag ut ett par vändor på kvällen också :)

Men det är ju så, att när vi jobbar så kan vi ju inte alltid smita ut
när det är ljust och förhoppningsvis sol,
men vi kan ju försöka så ofta vi kan :)

Jag förstår inte, men det vÄrkar som om "alla" utom jag är sjuka nu
och känner sig hängiga - förkylda eller magsjuka . . .
Men peppar peppar (ta i pannan) så mår jag faktiskt väldans bra just nu, är nog för ilsken för att bascilluskerna ska bita på mig :)
Får nog fortsätta att va' lite ilsken, så klarar jag mig en stund till - häpp :)

Jag har även dragit av golven, för jag har haft en löpande galen hårande govovvsa här, från igår kväll o över natten - både hår och lite "rött" då, lite här o var, hm :/
Den här gången hade hon t o m "mensvärk" - Men kan hundtjejer ha det???
Hon tyckte att det var sååå skönt när jag masserade magen, så hon tryckte sig riktigt mot mig - och njööööt :) (gohjärtat)
Hon accepterade trosorna med gummisnodd den här vändan också, skönt :)

Så nu ska jag träna med Putte och bara ta det lilla lugna ikväll :)
Kolla på Lotta, dricka gott te - visst har jag det bra :)

Ha det allra bäst alla ni fina o goa :)
Önskar er en skön o härlig ny vecka,
där vi alla är friska o är pigga o glada :)

Love you all
Kraamis :D

4 kommentarer:

  1. Tack för dina kryapådig kramar, de värmde.
    Hoppas att du får fortsätta att var frisk. Småbarn är gudagåvor men ack så lätta att bli smittade av eftersom det oftast är någon av dem som snorar, hostar eller kräks. Men om några år är det glömt :-)
    ♥-e hälsning till dig från mig.

    SvaraRadera
  2. Tack du goa :)
    Japp, hade tänkt hålla mig frisk :)
    Vitlök, ingefära, groddar, stärkande soppor, rotsaker, broccoli, grönkål osv hjälper mig :)
    Småbarn är rena smittisen dom, passa dig :)
    Jag har bara en lånad busvovvsa just nu, för mina "barn" är vuxna nu :)
    Men jag har ju ibland förkylda kunder som kommer till mig, men "peppar peppar" jag brukar klara mig :)
    Massor av kraft o kärlek o tillfrisknande till dig tillsammans med en hjärtekramis NU :D

    SvaraRadera
  3. Jag önskar också att du håller dig frisk och jagar iväg alla basilusker som hälsar på genom möten med andra människor.
    Nu ska jag strax iväg, men återkommer nog förr eller senare! Ha en härlig dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack min vän, kan behövas :)
    Håller tummarna för dig dit ska i din okristliga kyla :)
    (jag har varit inne o hälsat på dig nu) :)
    Varmaste kramisar på dig så att du orkar med din dag idag - och några till :D

    SvaraRadera