Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 24 februari 2011

Nä nu jäklar :)

Nu har jag gått upp 8 hg!!!
Hur ska detta sluta???
Dags för "hårdhandskarna" nu, känns det som . . .

Så idag blev det en jättelåång promenad på härliga gåvägar med busvovvsan :)
Vi var ute från ett till tre nästan, så kinderna var alldeles äppelröda på mig när vi kom in :)
Och Fly var helt slut - hon drack vatten och la sig - och somnade . . .

Medan hon vilade passade jag på att fixa en god soppa på 1 sötpotatis, en halv squash, 2 vanliga potatisar, 2 lökar, 1 bit paprika o 3 tomater, som jag grovrev i min foodprocessor :)
Kanongott och matig - med 2 st Fond de chief, ca 8 dl vatten, kryddat med orientaliska kryddblandningen "7 sorters kryddor", kanel, ingefära, vegeta saltkrydda o nymald svartpeppar :)
Och som vanligt blev det över till nå'n gång till också, brukar bli så :)
För nu ska jag köra med mina soppor igen - för tillsammans med min goda råkostsallad osv tror jag att det kommer att påverka min vikt och mitt mående positivt :)

Nu tror jag inte att jag kan skylla på "muskler" som en snäll vän här så snällt sa. Fast muskler väger ju mer än fett - men ändå . . .
Bäst att passa på med några "soppryck" nu fram till april, för se'n är iaf inte jag lika sugen på varm soppa :) Soppor smakar ju bäst när det är kallt o ruggigt ute - och lite lättare o fräschare - kanske kall mat, under den varmare årstiden - ersätter den varma maten :)

Jag kommer nog även att göra en Detoxrening om nå'n månad, som jag kommer att komplettera med råkost, råsafter som jag själv fixar, spirulinaalg - och massor av frukt o grönt i naturlig form också :)
Jag brukar alltid få ett Detoxrus när våren närmar sig :)

Vad brukar ni få för ryck när ni känner för att fylla på energidepåerna?
Vad brukar ni ta till för knep när ni vill känna er fräschare?
Och vad hjälper er att bli piggare?
Jag är intresserad av alla knep, för alltid kan jag lära mig nå't nytt :)

Som det är nu så är min foodprocessor en väldig bra hjälp :)
Jag använder den nästan varje dag :)
Råsaftcentrifugen ska också få göra rätt för sig snart med fräscha juicer :)

Energigivande kramisen full av kärlek o ljus i väntan på våren NU :D

2 kommentarer:

  1. bland verkar det som att kroppen ställer in sig för hungersnöd och håller igen (och drar åt sig) av alla krafter! Kämpa på! Det är nog bara tillfälligt! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Klart att det är så att kroppen blir lurad när vi drar ner på intaget av föda :)
    Men nu tror jag att jag är på rätt köl igen :)
    Sötpotatissoppan gör att jag inte blir sugen o hungrig, så då brukar det lyckas :)
    Nu ligger jag på + 4 hg (istället för + 8) :)
    (alltså har jag nu 4 hg kvar till vikten dit jag lyckades komma, innan dom 8 hg lades på)
    Min sötpotatissoppa är magisk :)
    Hjälper alltid att rätta till mina kilon :)
    Lågt GI funkar alltid :)
    Kraftfulla änglakramisen på dig nu min vän, med förhoppning att allt ditt röriga rättar till sig NU :D

    SvaraRadera