Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 28 februari 2011

Kort om kroppsspråket

I Malous soffa - i "efter 10" . . .
Jag har då ALDRIG sett nå'n sitta i en TVsoffa och sååå tydligt visa att han inte håller mä, inte gillar den andre i soffan, som är Marcus Birro :)
Jag har missat vad han heter, men han sitter tillsammans med Marcus i Malous soffa i "efter 10".
Han vriiider hela sin kropp från Marcus och benen är bara sååå lagda från Marcus som dom bara kan vara :)
Ämnet verkar vara - manlighet, så det var ju också ganska så träffande, eller hur fniss :)
Nu är väl inte jag nå'n beundrare av Marcus B heller. Det var bara detta fenomenala kroppsspråk jag ville berätta om :)

Jag är ingen expert på kroppsspråket, men väldigt intresserad :)
Kroppen används i ca 90 % när vi kommuniserar och orden är bara en "utfyllnad" eller hur jag ska förklara . . .
Om ni har möjlighet, så kolla - ni ser vad jag menar :)

Önskar er en härlig måndag och sista februari :)
Om ni har lust så kan ni kolla på mitt inlägg om att grunda solbrännan osv från igår - och bara genom att äta rätt "färg" :)
Love you :D

2 kommentarer:

  1. Kropps språket är väldigt intressant - speciellt när man jobbar med hundar!
    Dom delar ju med sig av det mesta just med kropps språket. Inte alla som tänker på det tyvärr!
    Vi människor är sämre på det - ofta. En del verkar t o m ha glömt bort det totalt!
    Känner inte till varken Birro eller programmet så jag kan inte uttala mig angående det, men visst ser man ibland att folk förmedlar något helt annat med sin kropp än vad dom säger!

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i :)
    Fly är jätteduktig på att med hjälp av kroppen o ögonen visa vad hon vill :)
    Skäller o piper inte om hon vill nå't, bara om nå'n kommer i trappen eller om vi möter nå'n i mörker osv :)
    Googla på Johan Ekenberg, så får du se en som är proffs på kroppsspråket :)
    Kraft o ljus på dig min vän, du vet att du inte är ensam :D

    SvaraRadera