Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 27 februari 2011

Grunda solbrännan

Nu har hon blivit alldeles knäppig, tror och tycker ni säkert nu :)
Grunda brännan - och NU?
Men vet ni hur ni kan börja redan nu att få en fin ton i ansiktet och på huden?
Jo, det är enkelt och väldigt finurligt förstår ni :)

Det är oranga livsmedel som gäller, som:
morötter
sötpotatis
persika
apelsiner
orange paprika
pumpa
sharonfrukt
nektariner
papaya

Så här skriver Cathrine Schuck i nya Tara:
"Förutom de goda effekterna som betakaroten har på hjärtat, så är morötter väldigt effektiva för att få en början på en fin solbränna. Skyddar även mot solens skadliga strålar. Extra bra nu till våren alltså, när du vill grunda för en vacker vår och sommarsolbränna" :)

Jag njuter av min goda råkostsallad nästan varje dag :)
Varierar den med groddar, riven squash, rödlök eller paprika (orange, gäller för brännan) :)

Sötpotatissoppa är ju också bara sååå gott - rekommenderas varmt :)

Morotssoppa med pepparrotsgrädde (creme fraiche) är även den en höjdare :)

MEN . . . Glöm inte att droppa över lite god olja (olivolja) för vi kan inte tillgodogöra oss dom fettlösliga vitaminerna annars :)

Kram på er - och börja grunda NU
:D

2 kommentarer:

  1. Kör med brun utan sol jag :-)

    SvaraRadera
  2. Fniss :)
    Men den går ju inte att äta ju :)
    Varma kramen mä allt bäst på dig NU
    :D

    SvaraRadera