Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 3 januari 2011

Maya o Hälsofunderingar :)

Ojsan, andra inlägget idag, flitiga fingrar idag :)

Jag höll på att berätta om Mayaindianernas fantastiska levnadsskrifter - men ändrade mig :)
Det är alltför mastigt och alldeles för krångligt att sammanfatta i ett inlägg på en liten blogg.
Men googla gärna på detta ämne - och då kanske på Ola Pettersson (Haniel) eller Carl-Johan Calleman (två härliga vänner till mig) så får ni som är intresserad veta allt ni behöver :)
Detta år 2011 eller möjligtvis nästa år, ska ha stor betydelse i Mayaindianernas kalender och levnadsskrifter :) Där tvistar dom "lärda" om vad som stämmer eller inte :)

Hur som helst så förstår jag att ingenting kommer att bli sig likt :)
Och inte jag heller - känns bara sååå skönt :)
Jag blir starkare och piggare för varje dag som går :)
Jag har minskat ca 7 - 8 kilo från i somras och minskat över 1 dm i omfång på samma tid :)
väger nu 64,6 o mitt "omfång" är också mindre :)
Jag har slutat med en del mediciner, bara för att jag ska må bättre, för dom passade inte mig :)
Det går inte att äta mediciner som agerar broms i bröst o ben, nänä inte för mig iaf :)

Jag har bestämt mig för att inte låta mig "trampas på" mer - att jag iaf inte tar åt mig av "elakheter" och nonchalant beteende :)
Jag ska så mycket som det går umgås med positiva människor :)
Jag ska även fortsätta brinna för att informera om positiva tankar o en hälsosam livsstil,
för detta kan förändra våra liv, så enkelt men effektivt :)
Jag ska fortsätta att brinna för att sprida hälsoinformation och att hjälpa andra :)
Jag ska fortsätta att sprida leenden och kramar och medkänsla osv för dom som vill :)
Dom andra får detta när dom är mogna för det :)

Det är precis som med "mitt" joniserade o basiska hälsobringande vatten, som inte alla är mogna för - än - men snart så :)
Ni som börjar att mogna gå in på: joniseratvatten.com eller: h2origo.se
Där finns bra information - annars går det bra att fråga mig också :)
Jag hade ALDRIG fått en så'n effektiv och stadig viktnedgång och "hälsouppgång" utan detta vatten, så sant så . . .
Att jag se'n slutade med vissa mediciner har ju också hjälpt till . . .

Nu ger vi järnet Formflickor (anna-exlibris.blogspot.com) där gruppen "föddes" :)
Nu har decembers alla julbord o fika fika fika osv klarats av, så nu så - kööör vi :)
Besök annas blogg och gå med du också :)

Hälsosamma o varma kraamisen till er alla
från Formflickan i Viken
:D

2 kommentarer:

  1. Positiv tänkande började jag med och det gick bra men så blev det ngt fel och allt gick snett. Har börjat igen för allt går att "återbörja" med. (det här har pågått under knappt 2 månader så ... det är ganska kort tid. ;)

    SvaraRadera
  2. Du är på rätt väg min vän :)
    Fortsätt så :)
    Du kan :)
    Peppande o varma kraamisen NU
    från "mig" :D

    SvaraRadera