Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 18 januari 2011

Läppstiftet visar vem du är :)

Visste ni att formen på ditt läppstift talar om vem du är :)

Om du är en mjuk person, som böjer dig hela tiden inför andras viljor,
så använder du läppstiftet på så sätt att det blir tunnare o tunnare -
och till slut så går det - av . . .
Du målar alltså på sidorna av läppstiftet, gör ditt läppstift svagare o svagare :/
Detsamma händer dig min vän - till slut går även du av, för att du är alldeles för villig att böja dig inför din omgivnings viljor o behov . . .

Du som är av hårdare virke, som står för dina åsikter o vet vad du vill -
och kanske tänker som så: "ingen ska sätta sig på mig" "det är JAG som bestämmer".
Ditt läppstift blir platt längst uppepå :)
Du trycker läppstiftet platt o bestämt mot läpparna -
och det är ingen risk alls att du eller ditt läppstift går av i första taget.

Mina läppstift tenderar ofta att bli för tunna, böja sig o gå av . . .
Vad säger det om mig?
Tvingar mig nästan att måla med toppen, så att inte stiftet går av
- och inte jag heller - för den delen . . .

Varm kraamis mä kärlek o omtanke även om dig själv,
varje dag
:D

10 kommentarer:

  1. Undrar vem typ jag är då? Har inget läppstift...använder bara läppglans jag...

    SvaraRadera
  2. Jahadu, då får du köpa ett läppstift då, bara för att kolla läget :)
    För du får ju inte ut nå't stift på ett läppglans, eller hur :)
    Men jag har för mig att jag har använt "glans" som är som ett "stift", men kan ha fel :/
    Visst är det väl spännande att vi kan läsas av på ett läppstift, men det är faktiskt sant :)
    Beskyddande varm kramis, så att du håller dig på bena utomhus :D

    SvaraRadera
  3. Och vi (jag) som inte använder läppstift alls???? Varken glans eller annat!!!
    Vad läser du då????

    SvaraRadera
  4. DIG min vän läser jag av lätt, för vi har ju skrivit så mycket till varandra :)
    OM DU använde läppstift skulle DU platta till stiftet så bestämt så att färgen rann ut utmed sidorna.
    Stiftet ger med sig bums och inte som då när det ger med sig lite eftersom :)
    Skämtar nu, men det förstår du väl :)
    Menar inget illa alls :)
    Jag bara kände för att skojsa till det lite :)
    Men en sak tror jag att jag vet om DIG och det är att det är nog ingen som sätter sig på dig så lätt, eller :)
    Varmaste o beskyddande kraamisen
    från mig, din vän ifrån Viken NU :D

    SvaraRadera
  5. Jag använder både läppstift och läppglans, men läppstiftet är nog något mittemellan, kanske mera åt det plattare hållet, men ändå mjukt rundat! ;)

    Ha en riktigt go onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du läser mig som om jag vore en öppen bok - nästan ;-) *hihi* Jo, nog måste man kunna skämta med varandra och du har nog rätt: i dagsläget är det nog ingen större risk att någon försöker/lyckas "sätta sig på mig"! KRAM

    SvaraRadera
  7. Jaha du Pia :)
    Du är nog en "lagom" bestämd kvinna, med självkänsla o självförtroende :)
    God självkänsla, tror på dig själv, är stolt över dig själv osv, jättebra :)
    Kraftfull o värmande kraamis
    från "mig" i min Vik NU :D

    SvaraRadera
  8. Goda skämt o ett gott skratt förlänger ju livet, sägs det, så vi fortsätter väl så :)

    Kramis på mig med beskydd o skämt NU :D

    SvaraRadera
  9. Jag målar mycket och ofta i perioder Älskar att slicka av det

    Vem är då jag Jo en Tvilling som inte vet vad hon vill

    SvaraRadera
  10. Det var du som sa det - och inte jag :)
    Men vitsen var ju hur stiftet ser ut efter att du har sminkat dig:
    Tunn o smal som lätt går av eller
    Trubbig o platt, den visar din styrka :)
    Jag TROR att ditt stift faktiskt ser smalt ut, eller hur, visst har jag rätt :)
    Men fortsätt att vara goa du, för du ÄR mabno o bara sååå go :)
    Varma kraamisen
    från "mig", den tokiga i Viken :D

    SvaraRadera