Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 20 november 2010

Så avskyvärt :(

Jag har sett detta program förut mä, men blir lika illa berörd varje gång.
Nu kunde jag inte ens se och stanna kvar vid programmet, var för avskyvärt . . .
Det handlar om TV4+ Dom bortglömda barnen i Bulgarien, som behandlas värre än djur . . .
Dom behandlas även bättre än dom hemlösa, som i varje fall har ett härbärje, där dom får en säng och lite att äta . . .
Personalen bara trycker in maten i munnen på dom - eller maten???? ser mer ut som nå'n äcklig röra av nå't slag :/
Ingen pratar med dom :/
Barnen bara sitter o vaggar fram o tillbaka hela tiden :/
Barnen är så undernärda och flera dör av undernäringen :/
Barnen verkar bli slagna, det visas blodiga sår i ansiktet :/
På natten är barnen inlåsta och då kommer ingen när barnen ropar :/ (en personal nattetid)
På dagen kommer personalen i samlad trupp, men tar ingen notis om barnen :/
Personalen bara ser till att barnen blir "matade", klädda o "tvättade, se'n får dom sittta nakna eller i sjaskiga kläder där alla har likadana :/
Barnen ser ut som "skelett", bara skinn o ben, helt förtvinnade i benen :/
Barnen "tittar" med oseende ögon, pratar ingenting och tar ingen kontakt med vare sig dom andra barnen eller personalen eller dom som filmar :/
Dom är i sin egen bubbla, i sin egen värld, där det inte går att ta kontakt . . .

Jag kan fortsätta hur länge som helst - och ingenting händer!!!
Detta fortsätter i Bulgarien o Rumänien osv - IDAG - NU - HELA TIDEN!!!

Jag tycker att vi alla skänker en tanke till DOM stackars barnen o ungdomarna :/
Dom finns så nära oss, fast i en helt annan värld - i en helt annan tidsålder :/
Skänk en minut då o då till dom och gör vad du kan, så att dessa stackars barn får ett människovärde :)
Du o jag kan inte hjälpa alla, men vi kan hjälpa nå'n - och till slut så :)

En medmänsklig kramis
från mig i Vintriga Viken, som nog trots allt har det riktigt bra - om jag tänker efter :D

4 kommentarer:

  1. Visst är det Avskyvärt och Bara 4 timmars flyg från oss.Jag skickar Julklappar till Rumänien varje år och hoppas att dom kan få lite glädje i dag om året i alla fall
    bra att det visas Dokumentärer från Barnhemmen så att andra får vetskapen om vad som sker

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att dina klappar kommer fram dit dom ska, för annars får dom som roffar åt sig dom betala dyrt - senare :)
    Universum o änglarna ser allt, så dom kommer inte undan :)
    Medmänslig o tacksam kram
    från mig i min Vik, som ska tänka på när jag klagar i fortsättningen :D

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så pågår ju sånt på många ställen i världen :( Svårt också att veta ifall hjälpen kommer fram till dom som behöver det om man inte kan vara själv där och dela ut det. Jag har skickat ibland till Ryssland genom en bekant inom Pingströrelsen som kör dit själv - då vet jag att hjälpen kommer fram. Men dom har ofta problem vid gränsen och måste betala mutor för att överhuvudtaget komma igenom där! Ur led är tiden!!! Tror att många fler skulle hjälpa om dom visste att hjälpen når dom som behöver det och inte smusslas undan för rika personer! Men visst är det viktigt att uppmärksamma sånt här! KRAM

    SvaraRadera
  4. Visst måste vi uppmärksamma hur dom barnen mår och blir illa behandlade - värre än kräk blir dom behandlade :( Nä, jag kan inte smälta det!
    En barndomsväninnas mamma är med och kör hjälpsändningar till Estland, så visst finns det hjälp som kommer fram - med eller utan mutor :/
    Jag vet att du är en av oss som bryr sig, men fler behövs, hur :/
    Ha det bäst du min medmänskliga vän
    Varm kraamis från mig, din vän i Vintriga Viken :D

    SvaraRadera