Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 2 november 2010

Ingen guldkornsdag här inte :(

I söndags mådde jag så bra, efter att ha träffat min goaste vän, som var här på besök till idag.
Men säg den glädje som varar för alltid, nä just dä :/
Dagen idag blev inte lika mysig om jag säger så, känns inte bra alls faktiskt :/
Men det kan ju vara så att jag står vid ett vägskäl, att det är början på en ny livsväg :I
Känns nästan så faktiskt men det är det bara änglarna som vet vad dom har planerat för mig :)
Jag stod på mig i en knepig situation, tror att jag kanske vann lite respekt iaf :/
Det är den viktigaste egenskapen jag kräver av dom som är mina vänner, att dom ska behandla mig med respekt och inte ta mig för given - eller behandlar mig som luft när jag inte behövs och är trevliga o kompis i situationer när jag behövs . . .

Så nu känner jag mig "låg", men jag känner mig samtidigt stark och är stolt över att jag inte vek mig :) Jag bad om en "bagatell" och en helt naturlig sak, som blev ett herrans stort missförstånd, hur kunde det bli så?

Få se hur morgonda'n blir?
Hoppas den bjuder på bättre o ljusare energier :)
Ett minus för imorgon är att varmvattnet ska va' avstängt mellan 8 - 18 för fjärrvärmekontroll, men jag är nyduschad nu, så tror att jag överlever - men nog är vi bortskämda med vatten och varmvatten dessutom :/

. . . Var rädd om varandra
. . . Ta inte varandra för givna
. . . Tala om för dina nära vad dom betyder för dig
. . . Att du kanske älskar dom eller den personen
. . . Lös missförstånden
. . . Låt inte bitterheten ta över
. . . Det är bara du själv som förlorar på det och det belastar din kropp

Varma kramen från mig, som inte är bitter, tjänar jag ju inget på alls, eller hur :D

2 kommentarer:

  1. Det är viktigt för ens eget välmående att stå på sig i vissa saker. Man ska inte ta varandra för givna eller låta någon annan ta oss för givna. Respekt är viktigt! Är man vänner borde det ju vara en självklarhet att även respektera varandra! Tycker då jag i alla fall! Här regnar det öch jag tycker att det är helt galet. Det är November och då ska det inte regna utan snöa! Hoppas dagen idag blir bättre för dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke, för gårdagen var inte så där värst munter precis, hm :/
    Hoppas som sagt att dagen idag bjuder på mera ljus, kraft o glädje, får hoppas det :)
    Jag vill ju som du vet, varken ha snö eller regn, men det som vill ner kommer ju ner, tyvärr - och här är det grått o blött, men inge regn (just nu) har nog regnat i natt :/
    Stora varma kramen på dig stolta farmor
    från din vän i Viken

    SvaraRadera