Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 4 oktober 2010

Tajm för förändring!

Jag har haft en jättefin dag tillsammans med min ögonsten på fyra ben, Fly :) Kelig o gosig hela da'n till husse kom :) Det har blivit en liten morgonrunda strax innan 8 och en längre runda på nästan 1 ½ timme på eftermidda'n i sol och friskt väder med blå o härlig himmel :)
Min son kom och fixade datorn och ska även skjutsa mig att handla imorgon :)
Allt var bra tills jag fick höra att min dotter flyttat till annat ställe - och jag har ju naturligtvis inget fått veta, varför???
Jag skickade ett sms till henne (och pojkvännen) och undrade varför det var så . . .
Hon ringde faktiskt upp mig, hör o häpna (för vi har inte träffats se'n Alla Hjärtans dag ! och det var inget trevligt möte, som jag inte orkar förklara närmare :(
Jag kände helt klart - att nu ska jag vara rak och tala om hur JAG känner för en gångs skull, för det kanske funkar bättre, för motsatsen funkar iaf - INTE . . .
Jag talade om att numera så väljer jag vilka jag umgås med (hemskt att säga så till sitt "barn"), men det ligger jättemycket bakom, som jag inte heller orkar berätta närmare om . . .
Jag kände att hon reagerade, med en inandning liksom - och så sa hon: "Ja, då ska väl inte vi umgås då, genom att jag (hon) inte var nå'n positiv person" . . .
Jag sa att det väljer du själv - du och XX, för nu känner jag bara att jag är trött på att be om ursäkt att finnas till och vara "jag", så nu får det bli så här" . . .
Och så fortsatte det - och jag tror inte att hon trodde att jag som mamma kunde vara så hård, men så kommer det att bli fr o m nu . . .
Efter bara en liten stund så hade hon bråttom iväg, för hon skulle ringa till XX, men jag vet nog att "sanningen" var nå't annat jag.
Vi avslutade samtalet och sa att vi skulle höras . . .
Besviken är jag, för jag har en ganska så lugn vecka - och tänkte bjuda ungdomarna på enkel middag under så pass trevliga former som det nu kan bli - men nu får vi nog vänta - lite iaf.

Så är det inte det ena - så är det nå't annat, för även jag har ju gnissel i relationen med min mamma, tyvärr . . .
Allt verkar bli krångligt och svårt att förstå för omgivningen, när en tidigare så "timid o följsam (formbar) person (lättpåverkad) skulle jag kanske säga - börjar ställa krav och ta plats - DÅ skälver världen för dom andra, som inte begriper ett dugg, konstigt dä :)

3 kommentarer:

  1. Det låter väldigt bekant för mig det där med din dotter - tyvärr. Jag har ju haft mina "duster" med ungarna också - även om jag inte går på dom här förståss. Men vi alla väljer vilka vi vill umgås med - oavsett vilken släktrelation vi har till varandra. Trist om man inte kan samsas, men hoppas det löser sig så småningom! Sänder dig mina varmaste tankar! KRAM

    SvaraRadera
  2. Mammor o döttrar är ett kapitel för sig, här med *L*, men jag är övertygad om att är man rak och inte faller tillbaka i gamla mönster så blir det förändring. Säga upp sin mammaroll o erbjuda en vuxen/vuxen-relation. Lycka till med dotera!!

    SvaraRadera
  3. Tack ni båda goa från Finska Gränsen o Gotländska skogsbacken på Öa :)
    Ja, jag veeet att det är gamla sår osv som ska läkas åt alla håll o kanter, hm.
    Jo, nu är det vuxen mot vuxen relation som gäller. Börjar få den med min son så smått, men med dottern - o med min mamma, tja, inte än då :/
    Nu känns allt bättre och jag veeet - framtiden har precis börjat med bättre energier osv :)
    Tacksam för eran goa omtanke, den värmer :D
    Tacksam kraamis med värme och omtanke tillbaka till er från mig :D

    SvaraRadera