Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 26 oktober 2010

Nu får vi se :)

Så hade jag då ett "besök" av Mr. Charming i förmiddags mä - och mina energidepåer tömde han snabbt, vill jag lova :(
Till att börja med vill säga. Visade honom den trasiga f d fina lampan i glas och undrade hur han hade tänkt sig ett varmare badrum hos mig, ca 16,5 grad bara där inne när han kom . . .
"Jamen jag kan bara täta - och det har jag gjort, kan inte göra mer" sa han ointresserat.
"Nähä, men hur har du tänkt dig att jag ska kunna duscha då nu i vinter, utan att krypa ur skinnet?"
"Jaaaaa, hm . .. jag kan ju gå ner till bilen och sätta en extra speciallist mellan fönstren också, om du (alltså JAG) tror att det hjälper bättre" . . .
Ja, så då gjorde han det - så nu hoppas jag att jag får de varmt o gosigt i mitt badrum, för det tycker jag att jag är värd :)
I vardagsrummet blev det hej o hå, vill jag lova . . . JAG hade inte dragit fram soffan ordentligt fortfarande!? så i rena ilskan drog jag iväg tunga bordet o allt, genom att dra i mattan under, snacka om att stå o glo :)
Men när det stora fönstret var färdigtätat, så hjälpte han mig faktiskt att dra tillbaka allt, höll bara på att dra av den tjocka stenskivan som är lös, men det är en annan historia :)
När han hade åkt märkte jag att elementet var iskallt - och jag visste inte om det blivit något fel, kunde väl inte tro att "Charmisen" glömt att sätta igång elementet efter luftning :/
Nu har JAG vridit igång elementet - och hoppas att få komma hem till en go o varm lägenhet i eftermidda', slippa tjocka sockarna o tjocka koftan, birrrrr :/

Och snacka om hur dom skitar ner o stökar runt, men vi kanske ska känna oss "hedrade" att ha haft dom hos oss, eller nå't :/ . . .

En positiv o värmande kraam till er alla
från "gnälliga satkärringen" i Viken

3 kommentarer:

  1. Usch vilken otrevlig upplevelse :(
    Jag fick en otrevlig kommentar, som inte alls rörde mitt inlägg.
    Det handlade om hetsjakt på dom homosexuella!
    Se upp mina vänner, för detta människofientliga synsätt vill jag absolut inte blanda mig in i.
    Jag anser att alla får leva o må bäst på sitt sätt - och inget sätt är bättre eller sämre än nå't annat.
    Tack CiaR, men jag var på salongen och hade inte tid att läsa så noga, men nu . . .
    Alla kommentarer togs bort även dina.
    Nu börjar vi om igen, med fräscha o sunda inlägg o kommentarer, eller hur :)
    Är det nå'n som har en annan åsikt? :)
    Se upp för det är sjuka kommentarer på vift!
    Kram på er alla för oss alla, som är värda att må bäst o ha det bäst :D

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte väl att det var något som inte stämde. Du brukar ju inte vara trångsynt utan låter folk ha det som det passar dom bäst. Hoppas det löser sig med värmen i hemmet och även den trasiga lampan! KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack min vän :D
    Nu mår jag bäst igen :D
    Kraaamis med kraft o ljus till dig, så att du orkar med dina dagar NU :D

    SvaraRadera