Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 6 oktober 2010

Klobrott :(

Det blev en kort dag med goa ögonstenen idag, för hon har skadat en klo igår när husse med kompis åkte inlines med vovvar, så det kan gå, stackars goa hon :)
Så husse kom redan strax efter 10 i förmiddags för att kolla tassen och vi lindade om den och berömde henne med lite hundgodis för att hon var så duuukti :)
Annat var det när jag var själv här och skulle lägga om . . . en lätt liten öm brottningsmatch blev dä, som jag "vann", men bara med ett ögonlock :)
Se'n låg hon på platsen och bara vilade, trots att jag var i köket o åt frukost osv. Då kunde hon ju inte se mig från sovrummet, men där låg hon mä huve mellan tassarna - och undrade varför tassen skulle ha en så'n konstig "strumpa" :)

Nu ska jag ner en sväng till salongen o kolla lite o efter det ska jag fixa iordning rotfrukter som jag handlade på Lidle idag. Hade ju sonen o bilen här, så då passade jag ju på att handla tunga grunkor :)

Få se om jag hänger på till veterinären imorgon, om han vill ha mig med . . . Risken finns att jag börjar prata om mitt antibaktirella vatten o kolloidala silver, fniss - vill han nog - INTE :)

Ha det bäst så hörs vi senare
Eran vän från Viken :D

4 kommentarer:

  1. Jag har också varit på inköpsrunda, fast inte med bil utan med rollatorn.
    Stackars Fly, hoppas det läker snart.
    Nu ska jag sätta in kycklingdelarna i ugnen och göra en GOD sallad till den sen!
    Blir nog gott! *Mums* Skönt att du får hjälp av sonen med inköpen ibland. Jag vet ju hur tungt det är att kånka på allt själv! Önskar dig en skön fortsättning på dagen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas tassen läker fort....Tasskador på hoppetossor är inte kul! Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  3. Idag blev det bil, för jag behövde både till banken o till en affär i utkanten av stan, men annars är det att bära o bubba o kämpa . . .
    Mmm, lilla go :) Jag ska ringa o kolla :)
    Mmmm, vill du ha en middagsgäst igen, gott :)
    Kramis på dig med önskan om skön fortsättning till dig också min vän o rill Rolle förstås :D

    SvaraRadera
  4. Nä, inge kul alls - tyckte även hon :)
    Och hon låg stilla på platsen i sängkammaren, trots att hon inte såg mig o kunde hålla koll på mig, brukar hon aldrig göra :)
    Kramis mä allt bäst till er på Öa :D

    SvaraRadera