Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 17 oktober 2010

Ingen vilodag här :)

Och det känns såååå skönt :)
Jag har helt struntat i vilodagen, som en bloggare (och go vän) skrev om :) Här har jag snurrat runt o varit ganska så flitig, tycker jag då själv iaf :)
Jag har putsat klart alla fönster nu, som sagt och dammsugit, strukit några gardiner, sorterat papper o tidningar, handlat o burit hem mat, lagat så god o mustig mat, servat några vattenkunder också på salongen mitt i alltihopa puuuuhhh . . .

Nu sitter jag, helt slut med en ömmande kropp (ländryggen värst) :( och bara väntar på att käre sonen ska dyka upp o fixa en tung o krånglig gardinstång och eventuellt ta med sig en jacka, som jag tror kommer att passa honom :)
Då är nog yrvädret mä och är på bushumör, bollar, pussar o gos :D
Han har jobbat idag, så det blir nog bara ett snabbt besök, är nog trött skulle jag tro, men jag är tacksam om han kan hjälpa mig, när han ändå är ganska så nära :)

Idag har jag ätit så gott, något som jag aldrig har smakat på förut :)
Puilinser: små gröna delikatesslinser - som verkligen smakade delikatess :)
Jag kokade dom i ca 15 minuter tillsammans med små kulpotatisar, samtidigt som jag wokade morötter, lök, 1 stor tomat o en näve med små cocktailtomater, kryddade med orientaliska 7 kryddor, chiliflakes, Vegetasaltkrydda o ingefära - fick puttra i grädde naturligtvis - serverades med couscous - Linserna o potatisen fick puttra mä i grädd o grönsaksblandningen - Åhhhh, sååå gott :D

Puss o kram ni goa
Hörs snart igen :D

6 kommentarer:

  1. WOW!!! Vad duktig du har varit! Jag blir trött bara av att läsa :D Jo, jag vet ju - vissa dagar får man gjort mer och andra inget :) Jag får räkna riktigt noga vad jag köper och tillagar för mat nu 2 månader fram för att få råd med Luleåresan strax före Jul som jag planerar! *SUCK* Tänk om man kunde få lite extra pengar en månad för att kunna göra något roligt med :/ men det finns dom som har det värre det vet jag. JAG överlever nog! ha en skön vecka! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så är det nog, men det är så skönt att slippa putsa utsidan nu när det blir kallare o kallare.
    Nu har jag bara liite kvar på balkongen som måste göras. Se'n är det bara inomhussysslor kvar, skönt dä :)
    Håller tummarna så att du kommer iväg, men TÄNK dig iväg, så kommer du iväg, lovar :) Finns billig, god nyttig mat = ägg o rotfrukter, brysselkål, broccoli, rödbetor o morötter :) Kombinera med annat o vips :)
    Handla får du göra efteråt, är det väl värt :)
    Puss o kram o ha de bäst, massage bara för dig :D

    SvaraRadera
  3. Hade det räckt med tankar hade jag varit där redan flera gånger, men tyvärr så behövs det PENGAR för att kunna åka - och det är en vara jag har brist på :( Men nog ska jag försöka ge mig iväg dit som planerat - helgen före Jul! Om nu inget värre inträffar! Här är det en regnig dag men jag bad om uppehåll för att kunna ta mig till Apoteket och närbutiken och det fick jag! :D Nu regnar det igen ;-)

    SvaraRadera
  4. Svarade dig tidigare men var inte inloggad på Gogle då, nu så funkar det nog bätre :)
    Positiva tankar räcker långt, för går du och tänker negativt, får du ett negativt liv - och skulle då absolut inte komma iväg på resan :)
    Men du har så rätt, visst behövs pengar :)
    Jag brukar sätta en lapp på kylskåpet med det jag önskar mig. Säger helt kavat: Det här är jag värd, jag SKA ha det här, Jag SKA klara det här osv :)
    Jag tror att dina pengar kommer, kan inte tänka mig att resan blir inställd :)
    Du ser, t o m vädret lyder dig :)
    Puss o kram så länge :D

    SvaraRadera
  5. Tack min Vän! Om även du håller tummarna för mig så lyckas jag säkert att få ihop dom pengar jag behöver! Jo, jag har tur med vissa saker här i livet - men det gäller INTE pengar. Där brukar allt gå åt skogen! Men det är ju nästan 2 månader kvar till resdatumet så jag hoppas att även den delen ska lösa sig! KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag veeet att du klarar dig o har tur, annars skulle du inte kommit dit du är idag :)
    Fortsätt så :)
    Kraaaam :D

    SvaraRadera