Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 25 oktober 2010

Klantiga hantverkare

Hantverkare brukar ju sätta igång vissa tankar - och visst finns - DOM - men inte den här killen inte. Varför har jag så'n otur, kunde väl ha kommit nå'n riktig charmis o gentleman, tycker ni inte :) Han var inbunden, klumpig, osocial, kunde inte ens flytta mitt rumsbord så att soffan kom längre från fönstret - utan stack, queeee??? Okej, det är ett tungt bord med råstenskiva, men JAG använder hjärnan o drar i mattan under :) Kanske var för komplicerat, hm :/
Han sa att badrumsfönstret var tätat och klart, nåja - han fick upp 2 grader - til 17,5 :)
Liiite varmare iaf, men hallå . . .
Så jag sitter fortfarande med soffan utdragen från fönstret, palmerna och orkideérna på bordet istället för på blombrädan, en trasig glaslampa som ligger i soffan, som HAN måste ha knuffat mot stenbordsskivan, puhhh, varför får man aldrig va' nöjd o glad . . .
Vi kan ju säga att värmen är utjämnad nu - 17 grader i vardagsrumsfönstret o 17,5 i badrumsfönstret - en får väl inte klaga o gnälla, gör ju så många andra . . .
Få se om han fixar det imorgon när JAG är hemma, kommer redan kvart i 10 på förmidda'n . . .
Nu har jag huttrande duschat o ska sätta på mig sockar o långärmar, så jag inte fryyyyser.
En sak till - HAN får dra tillbaka tunga bordet o soffan efter sig, så snabbstädar jag bakom där. Och jag som hade putsat fönstren o städat o allt, till vilken nytta då kan man undra :(
Men tja, imorron är en ny dag med nya energier - positivt tänk var det ja, eller :)
Hörs igen och ha det bäst :D

4 kommentarer:

  1. Men det är ju inte klokt att du ska ha det så kallt hemma. Hoppas klanten, oj förlåt, fixar till det imorgon, så du kan njuta hemma...det är ju det man vill göra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaadu, Hoppet är ju det enda som aldrig dör, sägs dä :) Men undrar vem av oss som får dra bordet o soffan längre om det behövs för att få upp fönstret helt, blir nog jag dä, för HAN verkar inte orka, stackarn :)
    Och vem betalar utgiften för min fina fönsterlampa (som en glasblomma) som låg i soffan, för att INTE gå sönder ...
    Men nu är den - sönder . . .
    Se'n ska jag njuuta, var så säker min vän :)
    Tack för din omtanke, värmer gott :D
    Kramis tillbaka o ha de allra bäst :D

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så är det nog så att dom inte BEHÖVER flytta några möbler för att kunna täta fönster. Det är lägenhetsinnehavaren som är skyldig att se till att jobbarna kommer fram. När det gäller lampan är företaget ersättnings skyldiga om det är han som har orsakat skadan. Blir inte värmen minst 20 grader inomhus så ska du kontakta hälsovårdsnämnden om inte bostadsföretaget fixar detta. Det har du rätt till! Hoppas det löser sig! KRAM från en fastande på Gränsen som ska iväg till VC för att lämna prover.....

    SvaraRadera
  4. Nähä, är väl som när jag hade hus i Västmanland o soptunnorna byttes ut. Dom "stora" sopåkarna fick inte lyfta soptunnorna, utan stog bredvid o tittade medans "lilla jag" lyfte = sparkade ut den, så att dom kunde tömma den????!!! :(
    Hoppas bara att jag får varmt idag, sitter med långärmat o tjock stickekofta o fryser ändå :(
    Tack för din omtanke min vän :)
    Lycka till på provtagningen också :)
    Jag ska iväg dit nästa vecka jag, men inte fastande :)
    Frusen kraam fast med värme inombords iaf :D

    SvaraRadera