Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 7 oktober 2010

Inget är som väntans tider

Men till slut blir det för långt, då måste vi ringa upp och kolla . . .
Gjorde jag idag, när ingen son med vovvsa kom som dom skulle mellan 7 o 8.
Jag hade ställt klockan före 7 för att hinna på toa och ligga lite på spikiga Shaktis en stund.
Klockan blev efter 8 och fortfarande ingen son, som låste upp dörren och en vildbusing som stormar fram till sängen. Var är dom, undrade jag, har det hänt nå't? Regn o blöta löv osv . . .
När klockan blivit ca 9.15 ringde jag honom för att höra när han skulle komma - o fick till svar: "Men mamma jag kommer inte, för jag fixade det jag skulle igårkväll"!!!???
Men vadå då? Jag pratade ju med honom igårkväll och på min fråga när dom skulle dyka upp sa han:
"Men mamma!!!! jag har ju sagt att jag kommer mellan 7 o 8!!!!" "Jag har inte tid, syns i morrn". Jäkla ungar på ren svenska, hur dålig uppfostran har dom fått?
Är det inte sunt o rätt att meddela ändrade planer, iaf när dom bett om hjälp osv, så att jag också vet om när det blir annat som gäller? Skärpning käre son, det här håller inte . . .

Ha det så bäst ni kan alla ni från syd till norraste norr, trots att det är jätteuschigt väder ute, men inomhus gör vi så mysigt vi själva vill o kan :D
Kramis
Hörs

2 kommentarer:

  1. Han kanske behöver få "stryk" grabben som inte lärt sig att meddela sånt! Fy på han!!! Ta det skriftligt av han (med dagar och tider) ett tag framöver så blir det ingen diskussion om vem som sagt vad! Det skulle jag gjort! Ingen ska ta mig för given = att jag sitter och väntar i onödan! Dags att du ser till att få den respekten av din son också!
    Regnet fortsätter här, men jag sitter ju tryggt inomhus så det är ingen fara. Tur att jag handlade igår :D Önskar dig en skön eftermiddag & kväll! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, fy på dig käre son, skärpning!
    Snylta på min dyrbara tid, nä no more . . .
    Men när han ska hämta eller lämna busan o inte jag finns där han tror, då du, men skillnad det, kanske . . .
    Blött o regnigt här mä är de, men värmeljusen brinner o värmer :)
    Nystädat o fint, skönt det, doftar så gott :)
    En skön höstkvällskraaamis till dig mä :D

    SvaraRadera