Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 30 oktober 2010

Glöm inte att dra TILLBAKA klockorna :)

Just dä, vi ska dra tillbaka klockorna inatt - till imorgon, hoppas att jag inte glömmer det :)
Jag brukar ju göra det - även när jag har kund just den sönda'n, hm, inte sååå bra :/
Ett tips: Dra alltid klockorna mot midsommar. Nu har midsommaren varit, så då drar vi alltså klockorna bakåt. Till våren drar vi klockorna mot midsommar igen, framåt den gången :)
Vad har ni för knep att veta vilket håll klockorna ska dras? :)
Brukar ni liksom jag glömma bort att ställa om? :)

Vad har ni för planer för helgen då? Ska det städas eller tränas eller lagas storkok av mat :)
Ni kanske ska baka bullar, kakor eller matbröd - eller göra pizza eller paj :)
Ni kanske har rest bort, eller umgås med familj eller vänner på nära håll :)
En del av er jobbar ju också, ni som jobbar i affär o inom vården osv, men då är ni ju lediga nå'n annan dag istället :)
Ni kanske ska på SPA eller bada skön bastu - bara pyssla om er själva, så att ni mår bäst :)
Ni kanske ska på skön massage eller gå ut o äta nå't gott :)
Ni kanske smiter iväg och fikar på nå't mysigt kondis :)
Eller så kanske ni rent av bara ska slappa och inte göra ett vettigt handtag :)

Jag ska passa på att dra av golven lite, men inte för noga - får en hårig nattgäst på fyra ben inatt :) Hon kom inte fredagsnatten, så jag får längta en stund till :)

Jag ska "umgås" o träna på Putte :) mår så bra av det och kilona minskar, sakta men säkert, snart nere i 67 kilo, men mer ska det bli - jag ska nog ner till 54/55 innan jag är nöjd :)

Jag ska till affären och handla lite nödvändigt (som inte är för tungt, hm)
Jag ska fixa iordning lite ugnsrostat, så att jag har färdigt - är ju så gott :)
Jag ska nog även koka mina goda belugalinser (små gröna goda) så att även dom är klara, för dom tar ju också en stund att få färdigt - men det är det värt, är ju så goda ju :)
Jag har även en god fisk i frysen, ska se vad jag kan fixa till av den :)

Jag ska ringa till min väninna som är på väg upp hit nu - och vi ska träffas imorgon - så tidigt, redan klockan 10 på MORGONEN!!!! för mig är det fortfarande tidigt då det är söndag :)
Det ska bli så mysigt att träffa henne :) för det blir ju inte så ofta eftersom hon flyttade till Göteborg i somras :(

Men vad ni än gör, så ska ni ha de bara bäst på erat eget sätt, göra det ni själv trivs med - Om ni har möjlighet till det förstås :)
Annars får ni göra det bästa av eran helg, för den finns bara nu - och kommer aldrig tillbaka :)
Försök att leva i nuet och vara där ni är NU, försök om möjligt att varva ner o komma i fatt :)
Försök att lägga undan stressen för en stund :)

Önskar er en så skön och stressfri helg som ni bara kan ha, är vi alla värda eller hur :)
Lugnande o stressfri kram från mig till er
från Viken

4 kommentarer:

  1. Att jag ska ställa tillbaka, det har jag koll på, men hade glömt att det var just detta kommande dygn.
    Ja, vad ska jag göra denna helg? På listan står: Städa mina två badrum, städa balkongen, rensa bort allt onödigt i min väska mm mm...kanske ger jag sjutton i alltihop och lägger mig på soffan och läser bra bok istället. Vi får se.
    Ha nu en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min trötthet sitter kvar ännu så det blir nog en väldigt lugn helg. Inga speciella måsten här. Har varit ute på en promenad och pysslat lite här hemma men inget "jobb" blir det nog denna helg. Hoppas bara att tröttheten ger med sig snart. Jag brukar komma ihåg klockan och påminner flera andra om det också :D Brukar ändra klockradion vid sängen på kvällen och resten av klockorna morgonen efter. Önskar dig en trevlig träff med väninnan och en lugn och stressfri helg! KRAM

    SvaraRadera
  3. Bra att vi har lagom koll på lite iaf, eller hur du Anna :) Joodu, är i natt det händer :)
    Tänk att du orkar skriva listor, gör inte jag. Men vi är ju alla olika o samtidigt är vi ju lika :) Du vet väl att du är en annan jag och jag är en annan du (enligt Mayaindianerna)
    Var nöjd med det som blir o var nöjd o stolt över dig själv ändå, vem ska annars va' dä :)
    Boken låter väl mysigt :)
    Kramis för en skön helg med goa S
    från mig i Viken :D

    SvaraRadera
  4. Usch så jobbigt du CiaR, att tröttheten inte släpper taget :) Ge den ett fripass och förpassa den till ett annat ställe, så att DU får va' pigg iaf :) Det kan va knepigt att komma ihåg, men ändå så går världen vidare o vår jord snurrar vidare :)
    Tack, jo vi får nog en härlig stund tillsammans, vi är så lika o tänker så lika :) Och hon är så generös med att finnas för dom ikring sig, en riktig go o varm väninna :)
    Önskar även dig en piggelin o stressfri helg, be änglarna om kraft o pigghet så får du :)
    Kraftfulla kramen från mig NU :D

    SvaraRadera