Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 19 september 2010

Info från E-kontakt igen :)

Mitt förra inlägg handlade om min jättesquash, lite mattips och att jag köpte fel potatis . . .
Och idag tänker jag berätta lite om E-kontakt igen :)

Nu har ju jag varit med ett tag där, så jag känner igen "vibrationerna" och har blivit en mästare på att läsa mellan raderna :)
En massa nyckelförfrågningar har jag fått och flirtar naturligtvis - och mest då av dom grå, som varken har profilbild eller album????
Men nu har jag tagit bort min profilbild och har bara ett öppet album, få se hur de funkar då?
Från att ha träffat på dom där "godingarna" som bara har en sak i huve, så skriver jag faktiskt nu med en (än så länge iaf) jättemysig o "seriös" kille :)
Det känns faktiskt som han är seriös, men han bor ganska så långt från mig, tyvärr . . .
Vi hade svårt att släcka ner datorn igårkväll, men vi var tvungna :/
Han skulle jobba idag (i ett valdistrikt) och jag har busvovvsan Fly här idag :)
Då måste man stämma träff med John Blund i god tid, jag ska orka ända till kl 8 ikväll :)
När jag kom upp imorse hade han skrivit litegrann, mysigt :) . . .

Här är himlen faktiskt blå, solen har skinit, men nu håller visst molnen på att hopa ihop sig igen, tyvärr :/
Får göra som "han" skriver: tända värmeljus och tänka ljusa tankar, så klarar vi av den grå hösten o vintern :) (va' tänker han lika som mig?)

Nu tuggar Fly på sitt goa ben, mätt o belåten efter hundmaten :)

***********************************************************************

Men nu ni . . . Nu är klockan strax efter 5 och Fly är inte såååå där jättego längre, hm . . .
Vet ni vad hon gjorde nyss? Jag har precis blivit klar med "saneringen" efter henne :)
Jag hörde att hon höll på med nå't i köket, men trodde att hon sparkade bollen, lät som så :)
Men nä nä, hon var upptagen med nå't mycket mer intressantare:
Matlådan som jag hade på en kylklamp på avsvalning, hade hon dragit fram till kanten på köksbänken och mumsade för fullt på spagettin, o blomkålen kokt i grädde :)
Allt var rinnande från köksbänken, utmed lådorna och på golvet - och runt hennes nos :D
Hon brukar ju inte röra nå't den lilla busan, men nu var det visst nå't som luktade smaskens, trots att inte kycklingen var med i :) Så naturligtvis passade den lilla busan på, såg så belåten ut så, fniss :D Förra gången hon var här var det också hyss. Då var vattenskålen tom, så hon försökte att fånga vattnet från en soppmugg i diskhon - den rackaren :D

Puss o kraaam från mig o Fly i Viken

4 kommentarer:

  1. Inga hundhyss här ....ÄN! Jasså, trevlig mejlkontakt..... Det kan va gott det också o som sagt, man lär sig känna igen ;) Kram/U

    SvaraRadera
  2. Nähä, inga hundhyss i skogsbacken på ön, men då kan du få lite härifrån, för hon kan hon den busan :)
    Mmm, nu är jag där igen, på E, funderar, ler och känner spänning, trots att jag bara VET hur det går till där :)
    Lugnt här nu, ingen busa, tomt faktiskt :/
    Kramis till svamp- o soppmästaren på öa :D

    SvaraRadera
  3. Ja, vem skulle inte föredra riktig, lagad mat framför hundfodret ;-) Hon tyckte väl "matte" hade varit snäll som fixat maten på avsvalning åt henne *ler* Kul att du hittat någon att skriva med på E-K. Hoppas det håller i sig! Önskar dig Lycka till naturligtvis! :D
    Själv trodde jag att jag skulle orka börja med akvarietömning och möblering idag, men det får vänta (minst) en dag till! Men ingen panik med det.... Önskar dig en riktigt härlig början på en ny vecka! KRAM

    SvaraRadera
  4. Jojomensan, nu passade hon allt på :)
    Förbjuden mat vet du, smakar bäst :)
    Men det konstiga är förstår du, att hon inte är så där jätteförtjust i "vanlig" mat, utan brukar rata den faktiskt :/ Men nu så tog hon ju den själv och var inte bjuden ha ha :D
    Mmmm, vi sitter och skriver just nu, men jag smet iväg lite, han tål nog att få vänta mä :)
    Tack för "lycka till" :)
    Vänta du en dag med att fixa o lite i taget, så att du inte tar ut dina krafter :)
    Kraftgivande kraaam med änglar o allt bäst bara för dig NU :D

    SvaraRadera