Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 4 september 2010

Go nattgäst :)

Jag har varit lite seg idag, för jag hade en go nattgäst hos mig :)
Det blev bestämt ganska så sent igår kväll, strax före 9 . . .
Jag satt i soffan och var sååå trött, dom rosa värmeljusen var tända,
men jag satt mest och blundade märkte jag :/
Då ringde telefonen och min son undrade om jag ville ha - ja vem tror ni . . . Jo, rätt gissat, var väl inte sååå svårt . . . Det var ju gosiga Fly som ville till "mamma" och sova en stund, för att husse skulle ut och ha kul med kompisar :)
Det var ju bara det - att jag hade en behandling idag på förmidda'n och tänkte som så, att det blir nog ganska så trögt att få hit honom i tid, så att jag hann ner till salongen innan min kund. Men han kom, så den här gången blev det "kors i taket" :)

Jag hann ner precis innan kunden kom - bäddade gjorde jag igår, kände väl på mig nå't :)

När jag kom hem åt jag gott :)
Wokad quorn med mustiga kryddor o grönsaker i, som fick puttra i min älskade grädde med ostsmak, så gott, serverade med kokt bulgur till :)
Se'n kände jag mig så trött så jag la mig på sköna Shaktis (trodde en liten stund, max 20 minuter) Men jag vaknade 2 timmar senare, hm :/

Snacka om vimmelkantig och torr i munnen, gick trögt att komma ur sängen, vinglande och tveksamt, men jag kom upp, drack lite av mitt speciella vatten, mmmmm så gott :)
Sugen på nå't - igen? Fixade iordning en god wok på halloumi o små läckra körsbärstomater, mmmm precis vad jag behövde :)

Nu känner jag mig mera "normal" igen, men vad är egentligen "normalt"?
Jag har diskat och fixat lite, men nu kommer jag nog bara att slappa i soffan med mina rosa mysiga värmeljus - tills det är dags att gå och lägga mig - igen :/ (skäms)

Postkodmiljonären är på, men jag hänger väl inte mä så där riktigt på frågorna, annars så brukar jag nog det, faktiskt, inte på alla, men mer än idag iaf :)

Nu ska jag se på "Här är ditt liv". Se om Oldsberg vaknat upp lite från förr . . . annars knäpper jag över på nå't annat - eller gör nå't annat :)

Ha det så bäst alla ni goa, tänd era ljus, lägg benen högt (på rumsbordet kanske), drick lite gott (valfri dryck, ler) och släpp hela veckans eventuella tunga energier, släpp iväg dom bara och tanka på nya ljusa härliga energier, som ger er ny och fräsch kraft och ork :)

Kramis

2 kommentarer:

  1. Vad kul med en nattgäst ;-) Du behövde nog sömnen så Shaktis hade väl kommit överens med JB om att lura dig lite *ler* Jag har en fotpall till fåtöljen så där lägger jag fötterna när jag ska se på TV - och sen brukar jag vakna när programmet är slut :/ :@ Ha en fridfull söndag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Mmmm hon är så gosig just nu, vill va' så nära hon kan, gärna ligga med huve på min arm eller i mitt knä i soffan :)
    Men fånga bollen direkt som lyra, är fortfarande hennes favoritsysselsättning, kan hon hålla på med hur länge som helst :)
    Vi sov gott, men när hon är här måste jag ju prata lite med henne, när jag går upp några ggr för att kissa.
    Är jag själv går jag ju mer som "i sömnen" så att säga :)

    Skönt med pall vid fåtöljen så att du kan vila benen o knäna :)

    Fridfull sönda' på dig också ska du ha :D
    Söndagskraamis . . .

    SvaraRadera