Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 5 september 2010

Flitig o skön sönda' :)

Eftersom jag var så slö och seg igår, har jag varit lite flitigare idag :)
Jag har dammsugit, torkat golvet med det alkaliska vattnet (utan städmedel)
Det blir så rent när man städar med det starkaste alkaliska vattnet, tom luften blir skönare :)
En långpromenad på ca 1 ½ timme har jag också hunnit med, så skönt :)
Idag har jag ätit fisk (torskrygg) så gott, fick puttra i god grädde tillsammans med gröna frysta bönor, serverade ris och rivna morötter till med goda kryddor o linfröolja, mmmm :)
Jag blev så mätt, så jag tog bara två knäckemackor till kvällsmat med Creme Bonjour vitlök, skivad paprika på, passade perfekt, drack gott örtte till :)
Jag har duschat och tvättat håret, också sköööönt :)
Verkar ha varit en skön dag idag - och så har det nog varit, härligt väder har vi haft hela helgen, då trivs jag, ler :)

Nu är Bingo Lotto slut, jag har tänt mina rosa mysiga värmeljus, även i hållarna på väggen över min låga smala hylla, som är mer som ett "altare" tror jag, men jag trivs med att ha det så :)
Buddah, en egyptisk gudinna och Jesus trivs så bra tillsammans där tillsammans med mina änglakort o gudinnekort :)
Synd att jag inte kan få in bilder här på bloggen, måste lära mig, för det är faktiskt riktigt fint ska ni veta :) Jag bara älskar ljus, är det bästa med den här årstiden, som jag inte ser sååå många fördelar med för övrigt. Nåja, luften är klar o frisk, lättare att andas för mig då än när luften är fuktig o klibbig . . .

Med hjälp av mina värmeljus och annat mys inne och även utomhus, ska jag nog klara av ytterligare en höst ska ni se :)

Jag ska snart gå och krama om goa kudden, för imorgon får jag en glad o lekfull vovvsa hit klockan jättetidigt (halv 6 på morgonen!!!) När hon kommer brukar hon flyga upp på min rygg innan jag lyckas få ner henne på golvet och till platsen :) Men hon är ju såååå go så . . .
Men som alltid när hon dyker upp (mitt i natten!!!) så "sover" vi vidare till kl 8 ungefär, då jag krånglar på mig kläderna, så vi kan ta den första promenaden. Min son säger att hon klarar sig några timmar till, men jag vill inte det (för då känns det fel när JAG går på toa och inte hon) Visst tänker jag väl rätt, eller . . .

Ha en skön fortsättning på sönda'kvällen, ha det bäst, tänk positivt, då får vi en fin ny vecka, lovar :)

Soliga septemberkramar
från "mig" :D

2 kommentarer:

  1. Nä vännen, du behöver inte gå ut med henne direkt på morgonen, även om du går på toa ;-) Hon lär säga till (vid det här läget) om hon behöver det. Du kan lungt ligga och sova tills du känner dig redo för att gå ut! Hon är ingen valp längre och har hon gått ut på kvällen så klarar hon minst 10 timmar om hon inte dricker mycket efter sista rundan - vilket hon INTE behöver - bara en slurk vid behov! Gudarna kan nog samsas på samma hylla ;-) Det är bara vissa av oss människor sóm har problem att sammankoppla dom! Kom med på Facebook så du kan dela en del av mina bilder och musik! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag brukar gå ut med henne vid 8 tiden, men idag var hon så jättepipig och sällskapssjuk.
    Pussade o slickade på mig i sängen o pep, så jag gav upp till slut och gick en vända med henne redan vid kvart i 7 :/ Friskt o skönt var det ute iaf :)
    Tack ska du ha iaf för dina kloka råd :)
    Vatten ja, nu får hon ju mitt basiska vatten o det gillar hon jättemycke, slurp slurp :)

    Japp, på mitt "altare" samsas alla religioner som ger goda energier :)

    Ha det så bäst du kan, är med dig i mina tankar :)
    Solig o frisk septemberkraam på dig min vän :D

    SvaraRadera