Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 24 augusti 2010

Varför inte? kanske :D

Åh regniga dag, aldrig mera kan livet bli glatt, för jag har mist min vän - nej det har jag inte, men jag kom bara att tänka på den gamla slagdängan (men då var det "regniga natt") . . .
Nä, jag har inte mist nå'n vän, inte idag iaf - och inte igår heller . . .
Varken kvinnlig väninna eller en manlig vän - har ju ingen relation med nå'n man just nu :/
Kanske ska värma upp E-kontakten igen - eller inte, hm.
Jag har ju ca 3 månader kvar där - och dagarna (iaf idag) är ju bara grå och regniga, så då kanske det är dags igen . . .
Kanske öppnar upp min profil där i september, då är jag ju precis klar där till november/ december :) Undrar om nå't har förändras där - eller om samma slappa ledning håller i tåtarna där och applåderar idioterna som serverar snoppen till frukosten - och tror att vi ska bli glada då!?`
Kanske det är historia nu och att dom som söker kontakt där är mera rumsrena nu - eller . . .

Är det nå'n mer som hänger på och försöker få ledningen att fatta hur en så'n sajt blir mysigare, så att vi kanske längtar dit, som vi gjorde i början - då bloggen där fanns kvar och allt kändes bättre där. Nu bloggar vi ju här, dom flesta från E, men vore det inte mysigt att träffas där också? Jag känner att det blir annorlunda nu, nå'n mer som tror det?

Idag har jag ätit dinkelris med tonfisk, tomater, lök, paprika och zuccini, som mmmm fått puttra i kelda ostgrädde (stuvat med lite sojamjöl) - och till kvällen gjorde jag världens godaste, värmande, mustigaste broccolisoppa med lök, morötter, fullkornsspagetti och krossad vitlök - i en så god bujong gjord på kycklingbuljong o grönsaksbuljong, kryddad med vegeta saltkrydda, chili flakes, pepparblandling + några stänk av god oliv/rapsolja - sååå gott - och gott hårdbröd till det med Creme Bonjour vitlökssmak på, mmmmm :)

Jag planerar för fullt med att starta min mjölksyrning av vitkål och andra rotsaker . . .
Funderar vad jag behöver, gammelvärldens glaskrukor med tättslutande lock, eller vad jag kan behöva - nå'n tvättad sten har jag förstått att jag behöver, för att pressa ner grönsakerna med i burken. Spännande är det - måste ju skaffa mig nå'n mixer / matberedningsmaskin med kniv eller nå't :)

Men först ska jag resa iväg till Västmanland - det blir på freda' - tidigt på morgonen :/
Jag är framme i Hallsta ca 11.30, där blir jag hämtad f v b rätt in i skogen / buschen :)

Nu kollar jag på "Fångarna på fortet", har tänt mina värmeljus i en glasgrotta där flera värmeljus får plats, blir så vackert och mysigt, älskar levande ljus :)

Kramis med värme från levande ljus och allt bäst
från mig i regniga Viken :D

3 kommentarer:

  1. Nja...känner inte för E-kontakt en gång till. Hoppas du får en trevlig helg Västmanland.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag saknar E-K på ett sätt, men anser det för dyrt att gå med tyvärr :( Jag har många glada & goda minnen från tiden där, men även det motsatta förståss. Önskar att jag hade råd med det! Men så är det ju även i det verkliga livet! Om jag blir "RIK" så går jag med där, men annars får det nog vara...
    Kul för dig med resan till veckoslutet! Jag försöker hitta ett sätt att ta mig till begravningen, men har inte kommit nån vart än... Önskar dig allt gott! KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag känner väl egentligen inte heller för att tina upp mig där igen, Anna, men tycker att jag inte heller vill skänka dom mina 3 månader :/
    Jag ska ju iaf inte behöva betala nå mer, iaf inte nu, för då ni, tar det husi h***e :/

    Visst är det så CiaR att vi kan både sakna och - inte göra det - och så kostar det ju en hel del, du har så rätt så :/

    Håll tummarna så att jag kommer igång med mjölksyrningen av rotsakerna och att jag lyckas också :)

    Ha det bäst och tack för kommentarerna
    Änglars kraft o ljus till er båda :D

    SvaraRadera