Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 17 augusti 2010

Stress o press :/

Nu börjar kvällarna att mörkna ute . . . ser jag även när jag kollar på Allsången.
Men - jag vill inte ha mörkt och höst än, blir så ruggigt ute då :/
Men förstås . . . visst älskar jag att tända ljus och mysa, men ändå, vill ha sensommar ett bra tag till . . . Får välan vira en pläd runt mig, tända flera värmeljus på balkongen och känna värme på det sättet - och njuta av min balkong ett bra tag till :)

Puh, idag har jag skrivit ut mina papper om det otroliga vattnet, som jag bara tjatar om hela tiden :) Naturligtvis så krånglade det när jag kom till bibblan, mitt Word var för nytt för bibblans Word??? Va sjutton bytte dom ut det gamla Wordprogrammet som funkade så bra?? :/
Men en jättetrevlig kille från personalen sprang runt med mig, provade flera datorer och var till slut tvungen att ta sin egen och gå in med sin egen pincode, ja milda makter :)
Nu är pappren hålslagna och häftade och snyggt insatta i en pärm - o originalen är i plastfickor, så att dom håller sig fräscha länge för kopiering osv :)
Dom var generösa också med betalningen, eftersom det hade krånglat så in i bängen för mig, så jag var nöjd med kostnaden :)
Snabbt in på toa (man blir väldigt kissig av det här vattnet, fniss) och se'n språngmarsch till bussen - skorna som jag skulle hämta hos skomakarn får vänta till en annan dag :)
Hann precis med bussen och se'n ner till salongen för att äta lite (jättehungrig) medan telefonen ringde som en galning o bara jag där :/

Vissa dagar är visst lite stressigare än andra, vÄrkar det som, hm :/

Som "balsam" och "tröst" efter en något jobbig dag, så öppnade jag Mia Törnbloms bok och fann:
"Gör idag något för dig själv, som du blir glad av" Tack Mia - låter trevligt :)

Änglarna är ju också alltid med mig och idag så fick jag det här budskapet:
"Arkeängeln Azrael" som säger: Jag är med dig då du behöver mig - hjälper ditt hjärta att helas :) så fint - Tack Azrael och mina änglar :)
Och som ni alla vet finns Azrael och hans änglakompisar för oss alla, när vi behöver ha hjälp :)

Ha det bäst och gör inte som jag gjort idag - Ta de lugnt istället och var rädda om er istället för att stressa :D
Kraaamis :D

4 kommentarer:

  1. Tänkte också som du när jag tittade på Allsången att vi återigen går mot mörkare kvällar.Känns aldrig bra. Hoppas din dag imorgon blir mindre stressig. Jag ska på anst.intervju imorgon fm. Vi får se hur det går. Kram så länge.

    SvaraRadera
  2. Men håller mina tummar stenhårt för dig min vän och du vet väl att änglarna är med dig och gör allt till det bästa för dig, lovar :D

    En hållatummarnakraamis
    från mig :D

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar dessa ljuvliga kvällar! Och speciellt nu när jag kan sitta på balkongen i min gungstol och se över Torneälvens glittrande vatten! Fast mörkt blir det ganska sent än så länge (och då ligger jag i sängen) så dom tända ljusen har fått vänta! Ha en stressfri dag idag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt att tända ljus och mysa, men det blir ju ruggigare också nu, inte bra.
    Tänk om dom sköna sommarkvällarna kunde övergå i mörkare kvällar, som fortfarande vore varma o sköna :)
    Du bor ju högre upp, så det mörknar nog senare hos dig, än vad det gör här, skulle jag tro.

    En njutningsfull värmande kraam med massor av tända ljus, som värmer dig o ger dig kraft :D

    SvaraRadera