Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 8 augusti 2010

Vrånga mammor, som inte lyssnar :/

Knepig start på denna sönda', jag var helt övertygad om att det var - månda . . .
Men en väninna upplyste mig, fick nästan övertala mig att det var sönda', så det kan bli :/

Jag tycker att det känns lugnare i maggen, men av erfarenhet, så ropar jag inte hej - än, hm :/
Jag har ätit äggröra med hackad tomat o riven ost och serverade keso o avocado till det, smakade faktiskt ganska så gott :)
Se'n ska jag äta vitt ris, kokta morötter och kanske nå't mer till (ris o morötter är klara från igår, skönt dä) Maggen verkar må bra av VITT ris (själv vill jag helst ha råris, men jag tror inte att maggen blir så glad då)
Nu har jag idag på mig att tillfriskna och månda' o tisda' mä, så på onsda' måste jag väl kunna ta hand om kunderna som kommer och även på torsda' o freda', håll tummarna :)

Nu ska jag vila lite, se'n väntar disken och kanske nå't annat . . .

Nu har jag vilat en stund och ätit min mat. Det blev kalkon till riset o morötterna och keso o cocktailtomater. Smakade faktiskt gott :)

Efter mat och vila så ringde jag mamma, som jag gör på söndagar, för att komma ihåg att ringa. Jag vill helst inte ringa, därför att hon är nonchalant och neglegerar mig och mina kunskaper och framför allt att jag nu har varit vuxen i många år nu, kan hon inte inse, men däremot har min lillebror varit vuxen i många år, jag fattar inte hur hon tänker, blir så nedtryckt varje gång vi träffas eller pratar i telefonen, men hon går inte att ändras på, snart 80 år så . . .
Den här gången berättade jag återigen om min dåliga magge (hade hon glömt bort) och att jag var matt och inte mådde bra alls. Då sa hon: Har du varit till din doktor? Inte springer jag dit heller mer än jag behöver, jag har ju kontakter inom hälsobranschen som jag litar mer på så att säga. Men på det örat ville hon inte höra, den vrånga människan - och inte ville hon höra om hur SJUKvården behandlar bl a högt blodtryck - jo, med vätskedrivande och massor av hjärtmediciner - istället för att göra så att blodvolymen ökar i blodådrorna (drick mycke vatten) istället för vätskedrivande och medicinering med kemikaliska medel, som enbart gör att blodådrorna trycks ihop igen, trycket ökar och blodtrycket blir skyhögt igen!!!

Ha det bäst så hörs vi senare och passa er för att få orolig giftig magge, som först är isande kall och se'n blir grillhet - inge kul alls dä :/

Somrig augustikraamis från mig, som iaf tror och känner att jag är på G nu :)

8 kommentarer:

  1. Här kommer sena men hjärtliga gratulationer och lyckönskningar från en sengångare... men bättre sent än aldrig, sägs det ju...

    Är det inte bra med fasta om man är dålig i magen... har jag hört...? Fast då klättrar man väl på väggarna istället...

    Passa på att ta hand om magen och dig själv nu de lediga dagarna! Man blir ju ganska matt ganska fort av näringsbrist!

    Många varma grattiskramar till vännen i Viken!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar, men det är ju inget jämt så :)

    Fasta är nog bra, men vi behöver vatten, för annars blir vi uttorkade och då förvärras det :/

    Idag har jag faktiskt haft en ganska så bra dag med maggen iaf (vi får bortse från "samtalet" med mamma, som beter sig så elakt) Har inte varit så akuta toabesök idag iaf och jag har bara sovit midda' ca 2 timmar på eftermidda'n idag - och inte hela da'n :)
    Maten har jag fått behålla ganska så bra idag också, skönt :)
    Jag har gjort saltlösning av det joniserade vattnet o himalayasalt, så där har jag fått i mig mineraler iaf :)

    Många varma kramar till dig också min vän i V:ås mä sambo förstås, så ni har det allra bäst :D

    SvaraRadera
  3. Min dator har tjorvat igen så jag har svårt att lämna kommentarer eftersom den slänger ut mig stup i kvarten. Hoppas din magsjuka har gått över nu för det är ju inget kul! Själv ska jag ner till bassängen om drygt en timme. Sen får jag se hur dagen blir... Krya på dig! KRAM från din Vän på Gränsen

    SvaraRadera
  4. Men hoppas att datorn din rycker upp sig, för han är ju hos dig och har det ju så bra :)

    Idag har konsistensen blivit fastare, hoppas att det håller i sig, känns så skönt :)
    Jag ska ju jobba på onsda' - tar inte in nå't innan. Vill ge mig själv tid att vara så stark som jag bör va' :)

    Hoppas att du hade det skööööönt i bassängen, för det är du värd min vän :)

    Kramis på dig mä, med ny kraft inför den nya veckan :D

    SvaraRadera
  5. Tyvärr så räcker det nog inte att bara dricka vatten om man har hypertoni = högt blodtryck - för då skulle jag aldrig fått det! Även om man bör vara vaksam på både läkarvetenskapen och medicinering så är ju inte ALLT av ondo. Man får läsa så mycket man kan om olika saker och göra en bedömning om vilket som skadar mest - sjukdomen eller läkemedlen. Jag är vaksam både när det gäller läkarvetenskapen OCH s.k. naturmedlen. Allt är inte bra bara för att det kommer från naturen för det gör marijuana och hasch också - liksom opium. Och mycket mer. Jo, jag brukar fasta om jag blir dålig i magen = bara vätska och inga fasta födoämnen på ett dygn. Men var och en gör ju som man anser bäst själv! Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  6. En del dagar blev det ofrivillig fasta för mig, för då sov jag mest, en kväll vaknade jag kl 22, var uppe ca 1 timme och la mig se'n och sov till på morgonen!!! Va!
    Jag drack inte lika mycket under sjukdagarna som innan och nu, men jag tog några huttar av det sura vattnet (ph 2,5) för att döda ca 98 % av bakterierna - och det hjälpte :)
    Det här är ju inte ett vanligt vatten, utan en flytande antioxidant, som hjälper mig att förnya cellerna, så att jag får hjälp i tillfrisknadet och att hålla mig frisk också förstås (trots att jag nu var sååå sjuuuk :(

    Det är rätt, vi ska va' försiktiga och bedöma själva vad som är rätt för mig - eller dig, men för mig känns det här bara sååå rätt :)

    Ska demonstrera för några "viktiga" personer, så då måste jag va' påläst - och det är jag :)

    Nattiskraam och ha de bara bäst min vän
    din vän i Viken

    SvaraRadera
  7. Nog tror jag vattnet du dricker är bra för både magen och hälsan för övrigt. Men det finns ju mycket annat "skit" på marknaden som marknadsförs som "naturmedel" och man menar med det att dom skulle vara bra - vilket inte alls alltid stämmer. Men vi kan ju läsa som tur är och kan ta reda på saker och ting! Hoppas du har börjat bli ditt gamla jag nu efter magsjukan! KRAM

    SvaraRadera
  8. Ja, så är det, för det här är ju inte bara ett vatten, uten ett speciellt vatten, som borrar sig ända in på cellnivå och förnyar cellerna, fantastiskt eller hur :)

    Jag vet vilken djungel det är ute där, som påstår sig vara bäst, synd dä :/

    Japp, nu är jag på G igen, har 2 behandlingar idag och 4 totalt (än så länge) den här veckan, så nu köööör vi :)

    Varm solig augustikraam från mig i soliga Viken :D

    SvaraRadera