Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 19 augusti 2010

Visst har vi det bra, ändå :)

Äntligen en skön dag igen - okej då, liiite blåsig, men helt okej att sitta i lä och sola, för mig iaf :) och inte är då jag den som tackar nej till dom soldagar som jag får va' mä om :)
Tids nog kommer det nog gråhösten, eller så ber jag änglarna om att vi hoppar över den i år :)

Det har varit en ganska så vanlig dag idag - en vanlig torsdag, med jobb på salongen och flera som kommer och tankar av vårt hälsobringande joniserande vatten, bra dä :)
Dom jag väntar på skulle dyka upp imorgoneftermidda', dom var helt slutkörda idag, så dom orkade inte - men imorgon är en ny dag med nya möjligheter, eller hur - och jag tror på morgondagen jag, trots att den inte kommit än, men det gör den :)

Vi kanske har en som är intresserad av att finnas med på hemsidan osv, för att tala om att han använder detta stärkande hälsobringande vatten - få se vad som händer :)
Snart måste väl den första apparaten bli såld, trots att vi precis är i starten, men kommer rätt person, som förstår vitsen med detta speciella joniserade vatten - DÅ händer det :)

Jag har en god väninna, som inte mår bra alls och jag förstår henne. Det är inte bara nå'n bagatell som drabbat henne och hennes familj. Jag skickar massor av ljus o kraft till henne, så att hon håller ihop . . . Eftersom vi båda vet och känner att änglarna är med oss, så tar jag även änglakort för henne, vet ju att änglarna är det kraftfullaste vi har ikring oss.
Jag ska ringa till henne om en stund och höra hur hon mår, för det är i nöden som vännen prövas och visar sitt rätta jag - och jag finns för henne - till över 100 % :)

Nu ser jag på nyheterna att Frankrike skickar "hem" romerna i bussar f v b till deras hemländer och t o m ger dom ersättning för det??!!! Är det så lätt att göra sig av med en "obekväm" minoritet eller hur tänker dom?

Se'n ser jag det hemska som händer i Pakistan, så fruktansvärt - och här klagar vi över bagateller . . .

Och så lite tröst från Mia T:
Genom att påminna oss själva om att vi har mycket att vara tacksamma över, lär vi oss att förstå att allt det goda vi har i livet inte alltid är självklart . . . Tänkvärt eller hur :)

Kraftgivande soliga augustikraamisen
från mig i Viken

4 kommentarer:

  1. Ja, det är tänkvärt och visst har vi det bra...när man blickar ut i världen, eller som du berättar om din vän.
    Jag såg också romerna idag när dom forslades ur Frankrike med lite Euro med sig...förfärligt svårt att se tycker jag och jag fick flashbacks till hur judarna behandlades.
    Sakineh i Iran tänker jag mycket på och har gjort länge och jag ber dig gå in på Aftonbladet och skriva på listan som kräver hennes frihet.
    En stor kram från mig till dig vännen.

    SvaraRadera
  2. Men du, har du tänkt på att vi (frånsett Antikdeckarna) ser på ungefär samma program och tar in dom på liknande sätt också, med medkänsla för dom svaga och utsatta.
    Funkade inte att skriva på listan, får försöka senare.
    Ha det bara bäst och fortsätt vara du med medkänsla och att bry dig om :)
    Kraamis på er båda goa med allt bäst :D

    SvaraRadera
  3. Jag tror att vi behöver även den gråa hösten för att bättre uppskatta dom fina dagarna och månaderna! Man FÅR klaga även på bagateller bara man förstår att det händer även värre saker i världen ;-) Och man bör göra sitt för att försöka påverka saker och ting! *Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon!* Ha en bra dag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Så är det, du har så rätt så, håller med dig min vän :)

    Vi måste vara i dalarna och i det grå, för att se och uppskatta glädjen och det vackra :)

    Idag har jag faktiskt skrivit en ny blogg med nya och mer positiva tankar :)

    Värmande kramis med allt bäst :D

    SvaraRadera