Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 15 augusti 2010

Augustisommar :D

Åh, en så'n härlig helg det har varit här i Viken iaf :)
Så skönt, behövde iaf jag efter dom där trista gråveckorna, då det bara regnade hela tiden :)

Jag har inte haft nå'n större aktivitet idag, bara njutit av solen medan tvättmaskinerna och tumlaren har snurrat - och av kläderna som hänger så mysigt på balkongen, för att bli torra :)

Idag har jag ätit så gott :)
Jag kokade ris och stekte den sista påsen av dom gula goda kantarellerna tillsammans med lök och kyckling, som fick puttra i god ostgrädde . . . mmmm, så gott :)
Njuter av att återigen kunna sitta på min älskade balkong och äta, mysa och må bäst :)
Det kan jag nog bara augusti ut, om det nu inte blir som jag har beställt förstås - soligt och fint hela septober ut :)

Nu väntar jag på att min son ska komma hit, för att hämta USB-minnet, då får jag även passa på att pussa på goa vovsan också :)
Dom har varit uppe i Hälsingland i stugan, fiskat och badat och bara haft det gott, får jag hoppas, för det är dom värda :) En barndomskompis till min son och hans två Schäferblandningar har nog också varit där, om jag inte minns fel :)
Bra dä, för då blir det liv bland stugorna där vid Ljusnan - dör dom inte av (dom andra stugägarna) fniss :)

Och ja, jag har skrivit idag också, men nu så ska det bara skrivas ut, så att jag kan kopiera upp några faktabuntar imorgon på bibblan :)

Ha det bäst och njut av att vi fortfarande har sommar, för det gör jag :D

6 kommentarer:

  1. Tänk...jag har också suttit på balkongen idag, ätit min mat där och njutit. Först fick jag lov att städa av den...mina blommor börjar att skräpa, en del börjar bli överblommade. Inget roligt. Tack för din kommentar til mina frågor. Ja, jag tror att vi, du och jag är ganska lika. Känns så. Tack för kommentarer från dig överhuvudtaget. Ha nu en skön kväll...jag ska tända några värmeljus på balkongen och njuta av kvällen där. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att koppla av då och då utan att göra så mycket! Fick du mitt mail? Ha en trivsam vecka!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna,
    Visst syns det att sommaren nu börjar övergå till tidig höst, men jag hoppas på en låång skön brittsommar med klart o härligt väder lääänge än, eller hur :) Blommorna börjar att ge upp nu, men jag tycker faktiskt att vi haft en jättefin helg och även idag månda':)

    Tack själv för din härliga blogg och kommentarer :)
    Kramis :D

    SvaraRadera
  4. Japp du CiaR,
    Vi måste koppla av emellan rundorna också, så är det :)
    Ja, jag har fått ditt mail, såå mysigt :)

    Kraftgivande kram från mig, så att du mår bäst :D

    SvaraRadera
  5. klart att du och vi andra ska njuta av sommaren även regnet kan vara mysigt
    Jag är inne på min sista semester vecka
    kommer att träffa sönerna i veckan och en underbar arbetskamrat som blivit änka för knappt ett år sedan vi kommer att mysa i hennes stuga Kram

    SvaraRadera
  6. Men hej Mabno och välkommen in till min blogg, var ett tag se'n :)

    Ha det bäst med sönerna, föräldrarna och övriga vänner . . . njut av dom sista härliga dagarna i vilans tecken :)

    Värmande kraam från mig i Viken, nu i ruggiga vädret :D

    SvaraRadera