Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 30 juli 2010

Vad gör vatten?

Ja, hej på er alla, nu är det fredag redan . . . vart har veckan tagit vägen?

Vatten ja - Utan vatten skulle det inte finnas mycke inte . . .
Men vilken kvalitet har vi på vattnet - trots att vi ska ha världens "renaste" vatten?
Okej, vi har en vattenkran hemma, som vi bara vrider på - och vips så har vi både kallt och varmt vatten - och det har dom ju inte överallt inte, hm.
Men - ni vet väl att dom tillsätter kemikalier i vattnet, så att det ska bli så "rent" . . .
Och ni vet väl också att kranvattnet och vatten i flaskor osv är alldeles för surt och ställer till med en massa trassel i våra kroppar och i miljön . . .
Så - vi är försurade . . . och vår natur - alltså miljö - är också alldeles för sur!

Det är också skillnad på vätska och vatten!
Jag har druckit mycket under flera år, men - jag har druckit - te . . . grönt te, nyttiga teer, men det har inte spelat nå'n roll . . . Det var vatten jag skulle ha druckit mera av.
Kroppen måste ju sortera och skilja ut teet från vattnet - och så går en stor del till spillo.
Det är rent vatten vi ska ha och inget annat! Jag trodde jag gjorde rätt, men det blev fel :/

Men trots det, så tänker jag skriva om vad vatten betyder för oss - och hur vi kan hindra sjukdomar att slå rot i oss - bara för att våra kroppar blivit uttorkade.
T o m jag har varit uttorkad och haft många av symtomen som uttorkning för med sig, som bl a:

* Högt blodtryck (eftersom kroppen ihärdigt försöker att hålla kvar vattnet i kroppen och vi blir kanske behandlade med vätskedrivande medel istället, katasch (drick vatten) . . .

* Ont i benen vid promenad . . . Har jag varit drabbad av, trots att jag drack så mycket . . .

* Buksmärtor av olika slag . . . Har jag haft, från och till . . .

* Reumatisk ledvärk . . . Ont i kroppen har jag haft (även lederna)

* Stress och depressioner . . . Ja, vem har inte haft det . . .

* Högt kolesterol . . .

* Övervikt . . . Hm, tja - kommentar onödig . . .

* Astma och allergier . . . Ja, där har jag även varit och hälsat på . . .

Varför får vi inte vatten som recept tror ni - av "farbror/tant" doktorn????
Tja, en av orsakerna är väl - att då får dom inte sälja dom kemikaliska läkemedlen till oss, som ställer till så mycket elände i våra kroppar - så att dom även får sälja medicin för bivÄrkningarna! Det ni . . .

Vad ni än gör mina vänner så drick vatten!
Och om ni kan välja så drick joniserat vatten, som är på intåg till Sverige nu

Citat ur boken: Kroppen skriker efter vatten:
Dagens sjukvårdpersonal förstår inte vilken avgörande roll vattnet spelar i människokroppen.
Läkemedel lindrar symtom - men de är inte avsedda att bota de degenerativa (så'nt fint ord) sjukdomar, som drabbar kroppen!

Joniserat basiskt vatten:
Är mera hälsosamt och energigivande än kranvattnet därför att det är basiskt, har bra PH och ORPvärde, vilket innebär att näringsupptag och utrensning ökar och att VI blir basiska och inte sura . . . Sjukdomar trivs i sura miljöer - så då trivs dom inte så bra hos oss, bra eller . . .
Joniserat vatten har så små molekyler att det kommer in på cellnivå - och då kan ni ju bara fatta vad som händer då med bl a: energi, ork, värk osv - ja vi blir friskare helt enkelt, steg för steg . . . Men kan vi få vanliga läkare att fatta?
Jo, faktiskt . . . Jag har läst sida upp och sida ner med kommentarer från läkare, som är positiva till vatten - och då framför allt till joniserat vatten :)

Igår kom dom första maskinerna hit till Viken, så nu tutar vi och kör :)
På torsdakväll nästa vecka, kl 19, har vi vattenmöte på salongen - välkomna!

Nu ska jag fortsätta att hålla mig frisk och avveckla lite av mina mediciner . . .
Ta med mig uppgifter till mina läkare och visa dom - svart på vitt :)

Ha en fin dag trots att solen rymt bort (den rackarn)
Tänk på att änglarna är med er och hjälper er :)

5 kommentarer:

  1. Ja, jag har alltid (hmmmm... ja i många år i alla fall) druckit mycket vatten och försöker få även dagens bortskämda ungar att göra det! Synd att så många människor i världen inte har tillgång ens till så pass rent vatten som vi har i kranarna :( Man måste ju tillsätta en del medel eftersom vattnet blir förgiftat av alla kemikalier som finns i naturen p.g.a. industrierna och sånt :@ Ett evigt ekorrhjul - kan tänkas! Jag skulle önska att alla människor skulle få tillgång till någorlunda rent vatten! Bort med alla sockrade eller sötade drycker i stort .... men tyvärr så har inte alla möjligheter till att få rent vatten!

    SvaraRadera
  2. Viktigt är iaf att du inte druckit en massa läsk osv, men det tror jag inte om dig :)
    Nå'n då och då bara :)
    Rätt, barnen måste lära sig från börjen, se'n är det kört :/

    Tyvärr så tillsätts kemikaler i så stor mängd, så vi blir nog snart beroende av kemikaler mä :/ Vi lär oss att bli beroende av vissa kemikalier och inte av vattnet, som är bättre :/???

    Må detta hälsobringande vatten spridas ut över världen, så att alla får ta del av det :)

    Somrig och bästa kraamen på dig, du min tappra vän :D

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt olika i olika kommuner också hur mycket och vad som tillsätts i vattnet. Och det har väl kanske att göra med hur rent vattnet är från början - där man tar det! Mina barn märker t.ex. en stor skillnad i smaken på vattnet och dricker gärna vatten när dom kommer till mig fast dom inte gillar att dricka vattnet dom har hemma i sina kranar. Allt vatten är inte dåligt bara för att det kommer från kranar ;-) Och här uppe har vi ju många ställen där vi kan dricka vattnet direkt från sjöar/åar..... Beroende på om det finns några industrier i närheten!

    SvaraRadera
  4. Visst finns det bättre och sämre vatten, inte tu tal om det min vän, inte klankar jag ner på kranvatten så, men från vatten så är det ett så stort steg till det joniserade vattnet, går inte att jämföra :)
    Ett friskare vatten har en del lyckliga tillgång till, har vi i stugan uppe i Hälsingland t ex.
    Men ett joniserat basiskt vatten jobbar på en högre nivå, som man får läsa sig till - och se'n uppleva :)

    Kraaamis och nattis från Viken :D

    SvaraRadera
  5. HEj Delfinolin!
    Vilket intressant post du skrivit om vatten. Jag har provat olika vatten och måste säga att joniserat vatten är vldigt bra. Med vissa maskiner får man både rent OCH hälsosamt vatten då det blir basiskt . På livsvatten.se som pratar mycket om det vattnet. Jag tror du skulle gilla det :) S

    SvaraRadera