Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 3 juli 2010

Ta det salt :)

Nu har jag inte skrivit på några dagar, har inte hunnit med, för jag har skrivit och grejat med annat :)

Ni vet ju att jag har börjat med ett alldeles rent, antioxidantrikt vatten, som höjer näringsupptaget (genom sitt lägre ORPvärde) och ökar utrensningen från slagg o "skit" och
omvandlar det sura vattnet till basiskt, så att våra kroppar blir mera basiska o mindre sura :)
Allt är ju försurat nu, så KANGENVATTNET hjälper inte bara mig o dig att bli basiska o må bättre - utan hela miljön påverkas av att jag, du, vi börjar med KANGENVATTEN :)

Den nya energin har jag behövt idag, för det blev en svettig runda för att handla mat, puh :/
Jag fick skjuts av min kollegas man faktiskt, men stressigt och varmt ändå :/
Blomman utanför salongen får dubbel dos med vatten nu varje kväll, annars torkar den :/
Jag ger den faktiskt 2 st 75or, så blir han nöjd, vackert blålila och sträcker på sig :)

Jag njuter av sommarkvällarna, för dom är bara så sköna och underbara, finns inget skönare
än så'na här lite svalare sommarkvällar, sitta på balkongen och bara må - bäst :)

En sak som är viktigt att tänka på i så'n här hetta som vi har nu under dagarna är att äta extra salt, blanda en liten liten nypa med vatten och drick, eller ta en "sten" av Himalayasalt och låt smälta på tungan. Vi behöver salt, eftersom vi förlorar så mycket salt i värmen . . .

Michael har varit med mig idag och säger åt mig att stå för mina beslut, för jag vet vad jag vill och det blir bra :) Michael är en kraftfull ängel, som jag är tacksam över att ha med mig :)

Ha en fin fortsättning på helgen, tills vi hörs nästa gång

Somrig o svalkande kraaam i hettan från mig i Viken :D

4 kommentarer:

  1. Synd att det där Kangenvattnet var så dyrt - annars hade jag gärna testat funktionen! Men viken "suput" din "kavaljer" (blomman) utanför salongen är *ler* TVÅ 75:or per kväll??? *HIHI* Akta så inte Polisen tar honom ;-)
    Här har vi lite svalare väder nu vilket jag gillar skarpt! Gärna soligt/klart väder men inte över 20 grader varmt - då trivs jag ;-)
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag förstod att du skulle säga så, men hoppades för din skull att du skulle ha nå'n möjlighet att fixa detta :)

    Mmmm, han är fullbordad alkis vid det här laget och det är vädrets fel, ha ha :)

    Vädret är behagligare här också just nu, få se vart det bär hän . . . :)

    Ha en fin dag utan stress o kneg, bara ta igen dig min vän :)

    Somriga o kraftgivande kraamen från mig till dig :D

    SvaraRadera
  3. Älskar också dom ljumma sommarkvällarna.Det är det bästa med sommaren tycker jag. Helst ska dom avnjutas på nån solvarm klippa vid havet...men det får bli balkongen för mig också. Tack för att du alltid är mig trogen att läsa och kommentera min blogg...det gör mig så glad. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack ska du ha, men nu är jag inte säker vem du är och vilken blogg jag har kommenterat :)

    Ha det skönt iaf med massor av sköna somriga kvällar på balkongen eller på nå'n klippa vid havet :)

    Visst blir man glad av kommentarer :)

    Kram

    SvaraRadera